کد خبر 6338
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفتگوی اختصاصی با آهن‌نیوز:

اولویت فولاد مبارکه عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است

اولویت فولاد مبارکه عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛ عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی اولویت شرکت برشمرد و گفت: در صورت اطمینان از رفع نیاز داخل به سمت صادرات خواهیم رفت؛ آن هم صادراتی که با توجه به شرایط بازار جهانی و قیمت ارز برای مملکت صرفه و صلاح داشته باشد. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو روز ۲۲ مرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از یک‌هزار و ۵۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۴۶۵ شرکت خارجی، ۵۸۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت دانش بنیان افتتاح شده و تا ۲۵ مرداد برای بازدید عموم دایر است.

در این میان فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان مواد اولیه خودروسازان داخلی در این نمایشگاه حضور فعال داشته و گریدهای جدیدی را برای نخستین‌بار در کشور طراحی و تولید و به معرض نمایش گذاشته است. گروه فولاد مبارکه با تجاری‌سازی و تولید انبوه این محصولات، از ارزبری جلوگیری کرده و این در حالی است که این محصولات، پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شدند. 

"رضا حیدری" معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در روز دوم این نمایشگاه مصادف با ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن اشاره به حضور مثبت و مؤثر گروه صنعتی فولاد مبارکه در تامین نیاز صنعت خودروسازی کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه مربوط به بخش قطعات و ورق‌های خودرو است. 

او به دستاوردها و حضور گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه لوازم خودرو اشاره کرد و افزود: این فرصت باعث شده محصولات جدیدی که در طول یک سال گذشته در این شرکت تولید شده در معرض دید مصرف‌کنندگان داخلی قرار گیرد.

معاون فروش فولاد مبارکه در رابطه با نگرانی‌هایی ایجاد شده در ماه‌های گذشته برای فعالان صنعت خودروسازی به جهت اینکه این شرکت به واسطه اجرای خط نورد سرد با کاهش عرضه محصولات سرد همراه بود، نوید حل این مشکل را داد و افزود: امروز با مدیریت صحیحی که در این زمینه صورت گرفت فاز اول نورد سرد فولاد مبارکه با بهترین مواد و در کمترین زمان به نتیجه رسید و خوشبختانه هیچ کسری در بازار و عرضه‌های آن دیده نمی‌شود. این پروژه فاز دوم و سوم نیز دارد که پیش‌بینی می‌شود در عرضه محصولات سرد فولاد مبارکه تا انتهای سال هیچ تاثیری نخواهد داشت و تولیدکنندگان خودرو بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند محصول سرد خود را از فولاد مبارکه دریافت کنند. 

وی ضمن ایراد نکته مهمی به فعالان و تصمیم‌سازان عرصه صنعت فولاد کشور گفت: همه تلاش‌ها باید به این سمت باشد که محصولات فولادی به خصوص محصولات فولاد مبارکه که اعتباری قابل توجهی در کشور و بازارهای جهانی دارد به تولیدکنندگان اصلی برسد اما در صورتی که عرضه داخلی محصولات فولاد مبارکه اگر راهی بازارهای صادراتی شود از این هدف دور خواهد شد. هدف اصلی فعالان فولاد مبارکه این است که محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان داخلی برسد و  در حالی که فولاد مبارکه تمام توان خود را برای عرضه مرتب محصولات خود در داخل به کار گرفته، واردات بی مورد در شرایط سخت ارزآوری کشور برای محصولات فولادی شرایط فعلی اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند.

اولویت فولاد مبارکه عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با چشم‌انداز آینده فولاد مبارکه برای فعالیت بازار سرمایه و برنامه‌های آتی آن اظهار کرد: خوشبختانه در دوره اخیر مدیریت فولاد مبارکه توجه ویژه‌ای به طرح‌های توسعه‌ای شده و در حال حاضر در کنار این ابرپروژه نورد گرم ۲، پروژه‌های توسعه‌ای دیگری نیز در حال اجرا است که در طی چند روز آینده شاهد افتتاح فاز اول اولین نیروگاه فولاد مبارکه که در همین دولت استارت و مراحل مذاکره و قرارداد آن انجام شده، خواهیم بود. این افتتاحیه‌ها که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد، برای سهامداران نویدبخش است که بتوانند با سهامداری بلندمدت از منافع سهامداری خود بهره‌مند شوند. 

حیدری در پاسخ به پرسش خبرنگار آهن‌نیوز در رابطه با موانع صادرات محصولات تولیدی صنعت خودروسازی در کنار افت تقاضای داخلی اخیر برای این محصولات گفت: به طور کلی با توجه به افتی که بازارهای جهانی در ماه‌های اخیر داشته درحال حاضر یک رکودی بر بازارهای جهانی حاکم است. از طرف دیگر شاهد ارزان‌فروشی محصولات فولادی توسط برخی از کشورها در بازارها هستیم. فولاد مبارکه از انتهای سال گذشته کاهش قیمت داشته، این واحد وظیفه خود می‌داند که متناسب با شرایط جهانی قیمت‌های خود را تعدیل کند. اولویت اول ما عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است قطعا اگر در هرکدام از محصولات فولاد مبارکه نیاز داخل وجود داشته باشد اولویت صادرات ما نخواهد بود. پس از اینکه کف عرضه‌های خود را انجام داده و اطمینان حاصل شد که محصولات ما نیاز داخل را تامین کرده به سمت صادرات خواهد رفت؛ آن هم صادراتی که با توجه به شرایط بازار جهانی و قیمت ارز برای مملکت صرفه و صلاح داشته باشد. 

وی در رابطه با وضعیت تقاضای داخلی برای محصولات عرضه شده بیان کرد: تقاضا خوبی در بازار وجود دارد طوریکه بعد از عرضه هرکدام از محصولات فولاد مبارکه، با یک جمعیتی از مشتری‌هایی که اذعان دارند نتوانستند خرید خود را از بورس کالا انجام دهند، مواجهیم. اما به هرحال مانند هر مدلی و روشی که در حال انجام است مدل عرضه محصولات فولاد مبارکه هم می‌توانند بهبود داشته باشد و در حال حاضر با همکاران وزارت صمت و بورس کالا در حال تعامل برای یافتن راهکاری هستیم که مصرف‌کنندگان نهایی راحت‌تر به محصولات فولاد مبارکه دسترسی پیدا کنند.

اولویت فولاد مبارکه عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است

خبرنگار: پریسا فرضی 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =