کد خبر 6342
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی افزایش قیمت آهن‌آلات در روزهای آتی

پیش‌بینی افزایش قیمت آهن‌آلات در روزهای آتی

همراه با افزایش نرخ دلار به کانال ۴۹ تومان اخبار مربوط به محدودیت و قطعی برق در صنایع بزرگ فولادی ، در کنار غیربهین‌یابی شدن خرید شمش از بورس کالا ممکن است بازار آهن آلات را با افزایش نسبی قیمت‌ها در روزهای آینده مواجه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در بازار تهران با افزایش حدود ۳۰۰ تومان به ۴۹ هزار و ۳۸۱ تومان رسید این در حالی است همراه با افزایش نرخ دلار اخبار مربوط به محدودیت و قطعی برق در صنایع فولادی بزرگ، در کنار غیربهین‌یابی شدن خرید شمش از بورس کالا و همچنین عرضه اعتباری آن ممکن است بازار آهن آلات را با افزایش نسبی قیمت‌ها در روزهای آینده مواجه کند.

هرچند با وجودی که به نظر می‌رسد طی این مدت قیمت‌ها به کف رسیده بود اما همچنان تقاضا برای محصولات آهن‌آلات با توجه به رکود عمیق موجود در بازار ساخت و ساز کشور، بسیار ضعیف است چه رسد که افزایش قیمتی نیز بر بازار غالب شود.

همچنین بسیاری از فعالان صنعت فولاد، عمده دلیل کاهش تقاضای آهن‌آلات با وجود افت قیمت‌ها و ثبات نسبی آن را بحث مالی و کمبود نقدینگی در بازار دانسته و اذعان دارند اکثر مشتریان برای تقاضاهایی که در بازار وجود دارد، تمایل به تهاتر دارند.

همچنین فعالان بازار، ریشه اصلی افت تقاضا در بازار را منتسب به سیاست‌های دولت دانسته و تاکید دارند هم در بحث بازارهای داخلی و هم بورس کالایی، صدور بخشنامه‌های شبانه که منجر به تغییر قیمت‌ها به شکل دستوری می‌شود، ارتباط مستقیم با سیاست‌های دولت داشته و بخشی هم مربوط به سیاست‌های بانکی است که سد راه کار و تسهیلات شده‌اند.

در عرصه بازارهای جهانی نیز بیشک تحریم‌ها طی یک دهه اخیر، به عنوان کلیدی‌ترین متغیر در شکل دهی به مسیر اقتصاد سیاسی ایران به ایفای نقش پرداخته‌اند. بر اساس، اخبارهای مخابره شده، به نظر می‌رسد که ایران ناگزیر خواهد بود در تجارت جهانیِ امنیتی شده، به‌ طور پیوسته به واکاوی روندها بپردازد و در این مسیر، انتخاب‌های دشواری را صورت دهد.

به هرحال امروز قیمت‌ها در بازار آهن در  اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن و فولاد داخلی تغییر قیمت محسوسی نداشت و از نیمه روز تعداد زیادی از مبادی فروش قیمت محصولات خود را بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش دادند، کاهش قیمت جزئی هم در چند کارخانه مشاهده شد. به عنوان نمونه میلگرد فولاد پارس سیستان با ۷۰۰ تومان افزایش در نرخ‌های خود در سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ را به قیمت ۲۴ هزار ۴۵۰ تومان اعلام کرد.

نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان از انبار نیز با ۱۰۰ تومان افازایش درانواع سایزها همراه بوده و به شرح زیر است:
۱۲        ⬅️           ۲۸۶۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان

در بخش فروش تیرآهن کیلویی ذوب‌آهن اصفهان قیمت‌ها بدون تغییر در برخی سایزها و بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش در بقیه سایزها نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته دارد که به شرح زی راست.
 - بارگیری از کارخانه

۱۴      ⬅️    ۲۸۱۵۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۱۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۱۵۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۳۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =