کد خبر 6351
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی برتر معرفی شدند

۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی برتر معرفی شدند

۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی برتر براساس سه معیار شفافیت اطلاعات، حاکمیت شرکتی و رشد و تامین مالی معرفی شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ رضا عیوضلو معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به سه محور ارزیابی در انتخاب ناشران برتر اعلام کرد: شاخص اول شفافیت اطلاعاتی است. طبق دستورالعملی که اطلاعات شرکت ها و زمان بندی را افشا می‌کند سال گذشته ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ۸۲۸ ناشرین منتشر شد که بطور متوسط هر ناشر ۵۲ اطلاعیه منتشر کرد که این نشان می دهد بار اطلاعاتی بر دوش ناشران است.

در شاخص دوم، حاکمیت شرکتی و میزان تطابق ناشران با حاکمیت شرکتی سنجیده می‌شود. محور سوم هم نقش آفرینی ناشران اعم از رشد، تامین مالی و جذب منابع مالی است.

رویکرد جدید، پاسخ به نیاز ذینفعان و اصول و نحوه اداره شرکت ها است. این دستورالعمل سال قبل توسط هیات مدیره سازمان بورس به تصویب رسید که مبنای آن رسیدن به رشد پایدار به همراه سرمایه گذاری پایدار است.

بر اساس این گزارش در این برنامه، شرکت های پلیمر آریاساسول، پتروشیمی نوری، سیمان فارس نو، فولاد کاوه جنوب کیش، پگاه آذربایجان غربی، موتور سازان تراکتور سازی ایران، برق و انرژی پیوند گستر پارس، رایان هم افزا، ایران تایر و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید به عنوان ۱۰ ناشر برتر سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 6351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =