کد خبر 6355
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

فولاد خوزستان برترین شرکت در حوزه بومی‌سازی لقب گرفت

فولاد خوزستان برترین شرکت در حوزه بومی‌سازی لقب گرفت

در دومین همایش ملی ساخت ایران فولاد خوزستان برترین شرکت در حوزه بومی‌سازی لقب گرفت.

به گزارش آهن نیوز؛ شرکت فولاد خوزستان با بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک طی دو سال و ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل برای اولین بار موفق شد در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران، که در مرکز همایش‌های صدا و سیما با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی و با حضور مقامات گوناگون برگزار شد، از میان صد بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ی نهایی، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شود.

تلاش‌های فولاد خوزستان برای بومی سازی قطعات و تجهیزات و استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، در شرایطی که کشور با شرایط تحریم روبروست، تلاشی امیدآفرین برای استقلال و خودکفایی صنعت و تولید به شمار می رود.

موفقیت فولاد خوزستان در بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه طی دو سال، نشان دهنده توان و استعداد متخصصان و دانشمندان جوان کشور و درایت و دوراندیشی این شرکت برای عبور از دشواری های دوران تحریم و توجه به روزآمدی، دانش و فناوری است.

این رویکرد باعث می‌شود نه تنها خللی در روند تولید و صادرات به واسطه وابستگی به کالاهای خارجی ایجاد نشود، بلکه فولاد خوزستان با سرعت بیشتری در مسیر تحقق اهداف خود برای دستیابی به تولید ۶ میلیون تنی (و در مرحله بعد بالای ۱۳ میلیون تنی) حرکت کند.

در شرایطی که تحریم‌ها مشکلاتی در تامین قطعات‌ و تجهیزات مورد نیاز صنعت ایجاد می‌کند، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانش بنیان در ساخت قطعات، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، علاوه بر اشتغال‌زایی و تکیه بر توان داخلی، افزایش بهره‌وری و سودآوری بنگاه‌ها و کاهش هزینه‌های تمام شده را به دنبال دارد و کسب عنوان رتبه برتر فولاد خوزستان از این حیث اهمیتی دو چندان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 6355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =