کد خبر 6375
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کسادی بازار تیرآهن نسبت به میلگرد

کسادی بازار تیرآهن نسبت به میلگرد

در معاملات امروز بازار آزاد نرخ‌های اعلامی برای میلگرد از اکثر مبادی فروش با افزایش بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه بوده و تعدادی نیز بدون تغییر قیمت بودند اما کاهش قیمت از سمت هیچ شرکتی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز با ثبات نسبی به قیمت ۴۹ هزار و ۲۸۵ تومان در بازار تهران معامله شد در بازار آهن نیز تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی در اکثر مبادی فروش با افزایش قیمت خصوصا در حوزه فروش میلگرد و تیرآهن همراه بود.

این درحالی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده کارخانجات تولید کننده میلگرد طی هفته‌های گذشته عرضه‌های جذابی نداشتند به همین دلیل از عرضه‌های میلگرد استقبال نشد ولی بالا رفتن قیمت شمش باعث افزایش قیمت پایه آهن اسفنجی و میلگرد شد که طبعا بالا رفتن قیمت آهن اسفنجی توجیه کننده افزایش قیمت شمش در هفته پیش روست بخصوص آنکه قیمت قراضه هم بالا رفت.

اما پیش‌بینی می‌شود با فرونشست تنش برق، تولید شمش بالا رفته و همین امر باعث بالا رفتن قیمت آهن اسفنجی شود چون تقاضای آن را بالا می‌برد. مساله دیگری که قیمت شمش را تحت تاثیر قرار داده مشکل عرضه قراضه است. عرضه قراضه تابع رکود یا رونق ساخت و ساز می‌باشد، در شرایط رکودی در همه دنیا عرضه قراضه کاهش می‌یابد و این مطلب در دو ماه گذشته بازار فولاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده بنابراین احتمال بازگشت قیمت بسیار ضعیف است.

به هرحال در معاملات امروز بازار آزاد نرخ‌های اعلامی برای میلگرد از اکثر مبادی فروش با افزایش بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه بوده و تعدادی نیز بدون تغییر قیمت بودند اما کاهش قیمت از سمت هیچ شرکتی اعلام نشده است. به عنوان نمونه میلگرد امیرکبیر خزر با ۵۰۰ تومان افزایش در نرخ‌های خود، قیمت سایزهای ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۶ هزار تومان و سایزهای ۱۶ و ۱۸ زا ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان اعلام کرد. 

در این میان ذوب‌آهن اصفهان نیز نرخ میلگرد خود به صورت بارگیری از انبار را در ابتدای روز بدون تغییر قیمت اعلام کرد که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۶۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان

در بخش فروش تیرآهن نیز در چند کارخانه تغییر قیمتی نداشت اما نرخ فولاد یزد در برخی سایزهای بین ۱۰ تا ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند، بازار تیرآهن برخلاف بازار میلگرد این روزها رونق چندانی ندارد. نرخ‌های اعلامی ذوب آهن اصفهان نیز امروز در چندین مرتبه اعلام نرخ در بخش کیلو فروشی با حدود ۳۵۰ تومان افزایش همراه بوده و در بخش شاخه‌ای نیز ۱۳۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

۱۴      ⬅️    ۲۸۰۵۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۳۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۳۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۳۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =