کد خبر 6423
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا

نرخ پایه آهن اسفنجی وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

نرخ پایه آهن اسفنجی وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول شامل ۱۵۶ هزار و ۲۶۳ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۶ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول شامل ۱۵۶ هزار و ۲۶۳ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۶ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به هفته قبل ۴ درصد کاهش در حجم عرضه دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد لوازم خانگی و خودرو و ورق گرم و گالوانیزه خودرو است که ۴۸/۳ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با افزایش حجم ۵۶/۳ درصدی به مقدار ۴ هزار و ۱۶۳ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۷۵۱ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۱۸/۵ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۳ هزار تومان و بیشترین نرخ ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۵ هزار و ۲۱۴ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۳ هزار و ۸۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۸ هزار و ۱۸۶ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۲/۵ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۹/۹ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۳۷/۸ درصد کاهش حجم به مقدار ۳۸ هزار و ۴۱۰ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۷۳۰ تومان عرضه شده که قیمت آن افزایش حدود ۳/۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۱۸ هزار و ۸۱۵ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ ۱۰B۳۸ است.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی به ترتیب با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۷۳۲ تومان و ۳۲ هزار و ۳۴۲ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت بین ۳ تا ۶ درصد دارد.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با افزایش ۹/۳ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۷۶ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۱/۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۳ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۸/۸ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

نرخ پایه آهن اسفنجی وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =