کد خبر 6439
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

اختلاف نرخ تیرآهن بورسی و بازار آزاد به ۲۲ درصد رسید

اختلاف نرخ تیرآهن بورسی و بازار آزاد به ۲۲ درصد رسید

مقایسه قیمت معاملاتی تیرآهن روی سایزهای پر فروش ۱۴، ۱۶ و ۱۸ از طرف ذوب آهن اصفهان نشان از اختلاف بین ۱۵/۲ درصدی سایز ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲/۸ درصدی در سایز ۱۴ را در بازار آزاد و بورس کالا نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، تغییرات نرخ دلار در هفته گذشته در کانال ۴۸ و ۴۹ تومانی در نوسان بوده و در پایان هفته با قیمت ۴۸ هزار و ۸۲۹ تومان روز را به پایان برد در بازار آهن نیز تقاضای بازار داخلی همچنان سردرگم و ضعیف مانده است.

در معاملات هفته گذشته بازار آزاد اکثر قیمت‌های اعلامی برای فروش تیرآهن تقریبا بدون تغییر بود و برخلاف معاملات میلگرد معاملات این محصول در بازار آزاد از رونق کمتری برخوردار بود اما بر عکس در بورس کالا معاملات تیرآهن با استقبال بالاتری نسبت به میلگرد رو به رو می‌شود.

همچنین نوسان قیمتی این محصول در طول هفته گذشته در بازار آزاد تغییراتی در حد ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در هر کیلو داشت طوریکه سایز ۱۶ معامله شده در نرخ ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان در اول هفته گذشته با افزایش ۵۰۰ تومانی به نرخ ۲۶ هزار ۲۰۰ تومان در آخرین روز هفته ثبت شد.

انواع سایز تیرآهن در بورس کالای روز چهارشنبه ۲۵ مرداد به مقدار ۱۷ هزار و ۵۹۴ تن که نرخ پایه آن با ۱/۵ درصد افزایش وارد کانال ۲۳ تومان شده و به مبلغ ۲۳ هزار و ۶ تومان معامله شد که تقاضای دوبرابری به مقداری تن نیز برای آن وجود داشت که به نظر می‌رسد بالا رفتن قیمت ارز و انتظار بازار عامل افزایش قیمت تیر آهن بود.

مقایسه قیمت معاملاتی این محصول روی سایزهای پر فروش ۱۴، ۱۶ و ۱۸ از طرف ذوب آهن اصفهان نشان می‌دهد قیمت این محصولات در بورس کالا با نرخ ثابت ۲۳ هزار تومان معامله شد که اختلاف این نرخ با نرخ معامله شده در بازار آزاد نشان از اختلاف بین ۱۵/۲ درصدی سایز ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲/۸ درصدی در سایز ۱۴ را نشان می‌دهد. 

اختلاف نرخ تیرآهن بورسی و بازار آزاد به ۲۲ درصد رسید

این اختلاف نرخ با احتساب مالیات بر ارزش افزود و اضافه شدن سود بازرگانی با در نظر گرفتن پارامترهای کلان اقتصادی نظیر تورم و قیمت دلار انتظار بیشتر بودن این اختلاف نیز می‌رود اما به علت رکود موجود در بازار خصوصا در بازار ساخت‌وساز به عنوان منبع اصلی مصرف این محصولات و همچنین سیاست پایین نگه داشتن قیمت در بازار توسط دولت، قیمت‌ها در حال حاضر در شرایط ثبات نسبی قرار دارد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =