کد خبر 650
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

ادامه سیر قهقرایی بازار فولاد

ادامه سیر قهقرایی بازار فولاد

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات استان تهران گفت: اگر بازار به همین منوال پیش برود، قیمت آهن و فولاد مانند هفته‌های قبل به افت خود ادامه می‌دهد. یعنی در تمام انواع محصولات فولادی از جمله ورق، میلگرد و تیرآهن قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در هفته منتهی به ۱۴ مرداد در مجموع برای چهارمین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم اما با این حال، از روز چهارشنبه هفته گذشته نشانه‌هایی از احتمال صعودی شدن قیمت‌ها در بازار آهن ظاهر شد. 

به ‌طور سنتی تابستان پیک ساخت و ساز مسکن و به دنبال آن رونق صنایع فلزی، از جمله بازار فولاد به حساب می‌آید اما تابستان امسال شاهد یک سنت‌شکنی و رکود در صنایع کشور بودیم و این تابستان نتوانست مانند سال‌های پیش رونق را به صنایع فولادی ایران بازگرداند.

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات استان تهران درباره دلایل رکود بازار فولاد و آینده پیش‌روی آن گفت: دامپینگ روسیه و چین سبب شد قیمت فولاد در بعد جهانی افت شدیدی را تجربه کند و به نرخی برسد که تاکنون سابقه نداشت. رکود ساخت‌وساز نیز باعث شد ایران رکود عمیق‌تری از سایر کشورها تجربه کند. اکنون بسیاری از پروژه‌های ساختمانی معطل مانده‌اند و پروژه‌های دولتی حتی افتتاح هم نشده‌اند.

وی در رابطه با شرایط بازار توضیح داد: اکنون قیمت محصولات فولادی در پایین‌ترین حد چند سال اخیر قرار گرفته‌اند، طوری‌ که تمام تولیدکنندگان متضرر شده‌اند. این زیان‌ها بسیار سنگین هستند، اگر روند کاهش قیمت ادامه یابد ممکن است برخی کارخانه‌ها تعطیل شوند.

رستگار خاطرنشان کرد: شاید اجرای پروژه‌های ساختمانی که مدنظر دولت است شرایط را بهتر کند اگر دولت به‌ طور جد پروژه‌های مسکن ملی را آغاز کند، بازار فولاد پویایی خود را به دست می‌آورد.

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات استان تهران در خاتمه درباره آینده بازار عنوان کرد: اگر اتفاقی نیفتد و بازار به همین منوال پیش برود، قیمت آهن و فولاد مانند هفته‌های قبل به افت خود ادامه می‌دهد. یعنی در تمام انواع محصولات فولادی از جمله ورق، میلگرد و تیرآهن قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رستگار تأکید کرد ما به دنبال گرانی آهن نیستیم اما ارزانی بی‌دلیل هم خوشایند آهن‌فروشان یا تولیدکنندگان نیست. امیدواریم که بازار ثبات پیدا کند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =