کد خبر 6567
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

ظرفیت استخراج سنگ معدن در لرستان سالانه یک میلیون تن است

ظرفیت استخراج سنگ معدن در لرستان سالانه یک میلیون تن است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون تن انواع سنگ معدن در این استان وجود دارد و در صورت استقبال بخش خصوصی، قابلیت افزایش این رقم نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش آهن نیوز؛ "بهمن جعفری" روز شنبه در مراسم افتتاح شرکت آرابرد غرب ( سهامی خاص ) با حضور "احسان خاندوزی زاده" وزیر اقتصاد و داریی اظهار داشت: سالانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سنگ تزئینی از معادن استان استخراج می شود که تعدادی از واحدهای استخراج و فرآوری در دهه ۸۰ به روزرسانی شد که اکنون قابلیت صادرات دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از سنگ استخراجی لرستان به صورت خام از استان خارج می شود در صورت بازسازی و نوسازی این صنایع، بالغ بر ۸۰ درصد سنگ های استخراجی فرآوری می شود که ارزش افزوده آن چندین هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل صمت لرستان با تاکید بر اینکه استان برای تحقق این امر به یک خط اعتباری ویژه نیاز دارد، ادامه داد: واحد افتتاحی امروز از قابلیت بالایی برخوردار است که سنگ اسلب آن کاملا قابلیت صادرات دارد.

جعفری با اشاره به مشکلات حوزه سنگ لرستان بیان کرد: فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و قیمت بالای خرید این امکانات از عمده معضلات استان است که پیگیری هایی در این زمینه صورت می گیرد، چراکه ظرفیت معادن استان در کشور و حتی جهان زبانزد و استفاده از این فرصت نیازمند فراهم شدن زیرساخت است.

به گفته وی واحد آرا برد در زمینه برش انواع سنگ مرمریت، چینی کریستال و تراورتن در خرم آباد فعالیت دارد که دارای خط تولید سنگ اسلب و تایل با ظرفیت تولید ۵۳۰ هزار متر مربع در سال است.

انتهای پیام/

کد خبر 6567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =