کد خبر 6831
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بهبود تقاضای ورق‌ها/ ۹۳ درصدِ شمش معامله شد

بهبود تقاضای ورق‌ها/ ۹۳ درصدِ شمش معامله شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف ۶.۱ درصد از حجم محصولات، ۲۲۹ هزار و ۳۹۰ تن با میزان تقاضای ۳۰۸ هزار و ۳۸۰ تن که عمدتا برای شمش بلوم بود، معامله صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود ۲۴۴ هزار و ۸۸۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G، ورق قلع اندود و ورق رنگی در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد اما در انتهای معاملات با حذف ۶.۱ درصد از حجم محصولات عرضه شده که بیشتر مربوط به ورق گالوانیزه وشمش بود، ۲۲۹ هزار و ۳۹۰ تن با میزان تقاضای ۳۰۸ هزار و ۳۸۰ تن که عمدتا برای شمش بلوم بود، معامله صورت گرفت. 

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با افت ۷ درصد حجم نسبت به عرضه به مقدار ۲۲۹ هزار و ۳۹۰تن و قیمت میانگین پایه ۲۰ هزار ۶۵۹ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که تغییر قیمت محسوسی نسبت به اطلاعیه نداشته و فقط ۰/۴ درصدافت داشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۶۵۶ تومان است. 

امروز همچنین عرضه انواع ورق‌ها در بورس کالا بود که ۷ هزار تن ورق سرد B با قیمت پایه ۳۱ هزار و ۳۵۱ تومان به صورت تسویه نقدی برای تاریخ تحویل ۲۰ آذر برنامه‌ریزی شده بود به طور کامل فروش رفته و با تقاضا ۹ هزار تنی مواجه شد. نرخ این محصول نسبت به هفته قبل ۰.۱ درصد افزایش و حجم آن تغییری نداشته است.

در میان محصولات معامله شده ۲ هزار و ۸۰۰ تن ورق گالوانیزه G با نرخ پایه ۳۸ هزار و ۸۹۶ تومان در حالی در تابلوی معاملات امروز به فروش رفت که ۴۴ درصد حجم اولیه ریزش کرده و ۲ هزار و ۸۰۰ تن نیز تقاضا برای آن وجود داشت.  

تالار صنعتی بورس کالا امروز همچنین میزبان معامله ۶ هزار تن ورق رنگی با نرخ پایه ۴۵ هزار و ۱۸۰ تومان و ۷ هزار تن و با نرخ پایه ۴۲ هزار و ۴۵ تومان ورق قلع اندود بود. گفتنی است نوع تسویه این محصولات نیز به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری تعیین شده است.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصولات را نشان می‌دهد.

بهبود تقاضای ورق‌ها/ ۹۳ درصدِ شمش معامله شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =