کد خبر 6833
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

مهرِ پرنوسانی برای آهن‌آلات در راه است/ میلگرد گران شد

مهرِ پرنوسانی برای آهن‌آلات در راه است/ میلگرد گران شد

در معاملات امروز بازار آهن نرخ‌های اعلامی برای محصولات فولادی اکثرا با افزایش قیمت بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه است و در تعدادی نیز تغییری نداشته اما از کاهش نرخ از دیروز خبری نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار امروز ثابت ماند و با همان قیمت روز گذشته که ۴۹ هزار و ۶۴۰ تومان بود، در بازار تهران معامله شد این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان بازار آهن و فولاد با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش نرخ دلار، قیمت‌های محصولات فولادی تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

همچنین با وجود تلاش‌های بورس کالا برای کنترل قیمت‌ها، هزینه‌ها در صنعت فولاد همچنان با نرخ دلار رشد کرده و این باعث کاهش حاشیه سود شرکت‌های فولادی شده است.

در معاملات امروز بورس کالا هم تقاضا به نسبت هفته‌های گذشته در ورق‌های فولادی نیز علاوه بر شمش بهبود چشمگیری داشت. در این میان شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با افت ۷ درصد حجم نسبت به عرضه به مقدار ۲۲۹ هزار و ۳۹۰ تن و قیمت میانگین پایه ۲۰ هزار ۶۵۹ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که تغییر قیمت محسوسی نسبت به اطلاعیه نداشته و فقط ۰/۴ درصد افت داشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۶۵۶ تومان است. 

با توجه به افزایش قیمت حدود ۱۵۰۰ تومانی شمش نسبت به ابتدای مرداد به نظر می‌رسد افزایش صادرات محصولات معدنی باعث بالا رفتن قیمت شمش خواهد شد هرچند در بازار تقاضا نباشد اما بالا رفتن قیمت متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه گریز ناپذیر است.

فاصله حدود ده درصدی قیمت بورس با بازار برای میلگرد متاثر از همین امر است. بورس هم تا صادرات هست قدرت مقابله با این روند را نخواهد داشت.
در هفته گذشته شاهد اعلام تصمیم تبدیل نرخ ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۳۷۸۰۰ تومانی بازار مبادله بودیم تاثیر این تصمیم بر بازار دو ماه زمان می‌برد. فارغ از آن مساله وصل برق تولیدکننده‌های شمش است که باعث افزایش تقاضای آهن اسفنجی از یک طرف و بالا رفتن عرضه شمش از طرف دیگرخواهد شد بنابراین طبق برآوردها به نظر می‌رسد مهرماه پر نوسانی در راه است.

در معاملات امروز بازار آهن نیز نرخ‌های اعلامی برای محصولات فولادی اکثرا با افزایش قیمت بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه است و در تعدادی نیز تغییری نداشته اما از کاهش نرخ از دیروز خبری نیست. طوریکه در معاملات امروز میلگرد ار طرف اکثر شرکت‌ها افزایش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در انواع سایزها مشاهده شده به عنوان نمونه شرکت ظفر بناب ۴۵۰ تومان افزایش بر محصولات خود اعمال کرده و نرخ سایز ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان و سایز ۶ را ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرد.

در این میان ذوب آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن با دوبار اعلام نرخ در طول روز در جدیدترین نرخ اعلامی ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش بر محصولات خود اعلام کرده که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۴۵۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۹۵۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۹۵۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۹۵۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۵۵۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۴۵۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۳۵۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =