کد خبر 6894
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

رونق به بازار آهن و فولاد بر می‌گردد؟

رونق به بازار آهن و فولاد بر می‌گردد؟

معاملات امروز محصولات فولادی در اولین روز هفته در ثبات قیمتی و با کاهش جزئی در نرخ‌های میلگرد و تیرآهن همراه بود. به عنوان نمونه میلگرد کاوه تیکمه داش با ۲۰۰ تومان کاهش، نرخ سایز ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز دلار در بازار آزاد با کاهش ۰.۲ درصدی به نرخ ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد، بازار آهن و فولاد نیز همچنان در واپسین روزهای تابستان با مشکل تقاضا روبروست و مساله نقدینگی هم مقوله دیگری است که بازار را آزار می‌دهد.

از هفته قبل تولیدکنندگان شمش به ظرفیت تولید خود برگشتند به همین دلیل انتظار کاهش قیمت کاملاً محسوس است همچنین روز چهارشنبه دستورالعمل جدید بورس کالا برای نحوه خرید شمش و گندله از این بازار ابلاغ شد بدین ترتیب که رقابت بازرگانان را در رینگ خرید شمش و گندله محدود کرد بنابراین انتظار می‌رود قیمت‌ها خصوصا در بخش مقاطع کاهش یابد.

از اولین تاثیرات این دستورالعمل عقب نشستن تقاضا و صبر کردن بازار برای به ثبات رسیدن است و همین امر باعث کاهش قیمت خواهد شد. هرچند به نظر می‌رسد نوسان مثبت قیمت دلار و کاهش موجودی انبارهای فولادی تا حدودی بتواند تقاضا را در شروع فصل پاییز به بازار بکشاند.

معاملات امروز محصولات فولادی در اولین روز هفته در ثبات قیمتی و با کاهش جزئی در نرخ‌های میلگرد و تیرآهن همراه بود. به عنوان نمونه میلگرد کاوه تیکمه داش با ۲۰۰ تومان کاهش، نرخ سایز ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کرد. نرخ میلگرد ۱۴تا۲۰-A۳ که در بازار بورس کالای امروز معامله شد توسط فولاد آذربایجان عرضه شده و با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۳۵۲ تومان به فروش رفت که با اضافه شدن ۹ درصد ارزش افزوده به قیمت ۲۴ هزار ۳۶۳ تومان معامله خواهد شد.

در این میان نرخ ورق سیاه فولاد اکسین بدون تغییر بوده اما ورق سیاه فولاد کاویان در برخی سایزها ثابت و در اکثر سایزها با ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش همراه بود و نرخ ورق ۲۰ میل شیت ۶*۱/۲۵ به قیمت ۲۷ هزار تومان و شیت ۶*۱/۵ به نرخ ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

همچنین نرخ تیرآهن نیز بدون تغییر در اکثر مبادی فروش بود طوری که نرخ سایز ۱۴ تیرآهن ذوب آهن اصفهان به قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان و ۱۶ به قیمت ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. محصولات عرضه شده این شرکت در بازار بورس کالا نیز به مقدار ۴ هزار و ۹۲۲ تن و نرخ پایه ۲۹ هزار و ۷۴۱ تومان به ازای هر کیلو معامله شده و با میزان تقاضای ۸ هزار و ۵۱۰ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =