کد خبر 693
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

وضعیت اسلب و بیلت ایران در ماهی که گذشت

وضعیت اسلب و بیلت ایران در ماهی که گذشت

قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش شدید ۱۲.۲ درصدی به ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۲۵ دلار به ۴۹۹ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۴۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۵ دلاری معادل ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۴۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۲۵ دلاری معادل ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۵.۴ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۴۴۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۴۰ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۵ مرداد، کاهش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سایه رکود بر اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا در چین، بازار جهانی فولاد را به یک «بازار خرسی» تمام‌عیار تبدیل کرده و قیمت شمش و اسلب صادراتی ایران از اردیبهشت سال جاری تاکنون کاهش شدید و کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده، به نحوی که قیمت‌ها به پایین‌ترین میزان از ابتدای آذر سال ۱۳۹۹ رسیده است!

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش شدید ۱۲.۲ درصدی به ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۲۵ دلار به ۴۹۹ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:
 

وضعیت اسلب و بیلت ایران در ماهی که گذشت

پایان پیام/ف

کد خبر 693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =