کد خبر 6951
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

ثبات قیمتیِ محصولات فولادی در تالار صنعتی

ثبات قیمتیِ محصولات فولادی در تالار صنعتی

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ قرار است ۶۴۴ هزار ۳۱۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، تختال SM و انواع ورق سرد خودرو، سرد لوازم خانگی و گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ قرار است ۶۴۴ هزار ۳۱۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، تختال SM و انواع ورق سرد خودرو، سرد لوازم خانگی و گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۶.۱ درصدی به مقدار ۲۶ هزار و ۸۳۳ تن است که نرخ پایه آن با ۰/۹ درصد کاهش به مبلغ ۲۲ هزار و ۶۷۹ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۰۱ هزار و ۶۸۹ تن ۶.۸ درصد کاهش حجم عرضه نسبت به عرضه قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۱۵۲ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۱۴۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا ۱۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۲۴۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۶۲۹ تومان است.

ناودانی با هزار و ۸۰۸ تن حجم عرضه شده، تغییر قیمت خاصی نداشته و به مبلغ ۲۳ هزار و ۴۳۸ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجمی به مقدار ۱۴.۹ درصد نسبت به عرضه قبل دارد. اکثر شرکت‌های عرضه کننده تسویه اعتباری برای این محصول اعمال کرده اند.

نبشی نیز ۵۸.۶ درصد افزایش حجم نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار ۳ هزار و ۹۰۱ تن و افزایش ۰.۸ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۶۷ تومان معامله خواهد شد.

انواع ورق موجود در لیست عرضه امروز ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو و ۱۵ هزار تن ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۳ هزار و ۸۷۶ تومان و ۳۰۰ هزار  ۸۰ تن ورق گرم HR با قیمت ۲۰ هزار و ۹۱۷ تومان است که توسط فولاد مبارکه با نوع تسویه ۵۰ درصدی نقدی و ۵۰ درصد اعتباری تعیین شده است. 

امروز همچنین ۵۰ هزار تن تختال SM به قیمت پایه ۱۹ هزار و ۵۱۰ تومان از طرف فولاد مبارکه بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

ثبات قیمتیِ محصولات فولادی در تالار صنعتی

کد خبر 6951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =