کد خبر 7134
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

خروج فولاد و سیمان از بورس به نفع کشور نیست

 خروج فولاد و سیمان از بورس به نفع کشور نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی گفت: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به نفع کشور نیست و نمی‌تواند به رونق حوزه مسکن و کاهش قیمت هم کمک کند.

به گزارش آهن نیوز؛ موضوع خروج سیمان و فولاد از بورس کالا که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، موافقان و مخالفانی دارد که البته وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اعلام کرد که این دو محصول در بورس ماندگار هستند؛ در این میان نمایندگان مجلس نیز بر لزوم عرضه کالاها در بورس برای پایداری شفافیت اقتصادی تاکید دارند.

شهباز حسن‌پور در مورد اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح خروج سیمان و فولاد از بورس کالا برای کاهش قیمت مسکن گفت: برای اتخاذ یک تصمیم باید همه جوانب کار بررسی و سنجیده شود، واقعیت این است که عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا باعث شده است تا قیمت این محصولات عادلانه و شفاف در اختیار خریداران قرار گیرد و مانع بروز رانت و حضور دلالان در این بخش شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به نفع کشور نیست و نمی‌تواند به رونق حوزه مسکن و کاهش قیمت هم کمک کند.

حسن‌پور اضافه کرد: وقتی به گذشته بازارها و مقایسه قیمت کالاها در سال‌های اخیر نگاه می‌کنیم به اینجا می‌رسیم که خروج سیمان و فولاد از بورس کالا یک تصمیم نادرست است و باید در این زمینه همه جوانب را در نظر گرفت؛ چون این تصمیم می‌تواند تورم‌زا باشد و تبعات زیادی برای حوزه مسکن به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان تصریح کرد: بارها عنوان شده که دولت باید تنظیم‌گری کند و با استفاده از ابزارهای مختلف زمینه عرضه مطلوب کالاها را فراهم سازد در این میان دخالت مستقیم در قیمت از سوی دولت نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی در پایان افزود: با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا شاهد رشد قیمت‌های این دو کالا به دلیل نبود شفافیت در بازار خواهیم بود و این مساله موانع زیادی برای ساخت مسکن در کشور ایجاد می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 7134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =