کد خبر 7146
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

کاهش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

کاهش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز نسبت به روز قبل معاملات ۶۴ صدم درصد کاهش یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۳ هزار و ۴۲۶ واحد به رقم ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن بورس با کاهش ۳۳۱۱ واحد به رقم ۷۱۵ هزار و ۳۱۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۷.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۶۱ هزار معامله و به ارزش ۵۸۱۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی به میزان ۶۴ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۴۶ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۷۴ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۹۴ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس با ۲۹ صدم درصد کاهش همراه شد.

امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نمادهای ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس هم شاخص کل امروز با ۹۳ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۱۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۳۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۶۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز قبل معاملات ۳۶ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۲۸ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۳۱ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس با ۳۸ صدم درصد کاهش همراه شد.

امروز نماد گلد ایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نمادهای ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل، آریاساسول، صبا تامین، بانک دی و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 7146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =