کد خبر 7331
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد در کمیته بین‌المللی مطرح شد

سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد در کمیته بین‌المللی مطرح شد

دبیر کمیته TC۱۰۲ گفت: سه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی فولاد از سوی ایران در کمیته بین‌المللی مطرح شد که یکی از آن‌ها مورد تائید اعضای کمیته بین‌المللی TC۱۰۲ قرار گرفت.

به گزارش آهن نیوز؛ صفیه بهمن‌زاده صبح امروز (هجدهم مهرماه)  در همایش آشنایی با تدوین استانداردهای بین‌المللی که در سالم اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته در سال ۱۹۲۱ در ژاپن تاسیس شد که دامنه کاربرد آن استانداردسازی سنگ آهن و اسفنجی و ... است.

وی با اشاره به تدوین استانداردهای مربوط به سنگ آهن در کمیته TC۱۰۲، تصریح کرد: این کمیته دارای ۳ کارگروه زیر مجموعه خود است و در مجموعه دارای ۳۹ عضو است که استانداردهای بین‌المللی مربوط به سنگ آهن را تدوین و بازنگری می‌کنند.

دبیر کمیته TC۱۰۲ مطرح کرد: ۱۸ عضو این کمیته عضو فعال شناخته می‌شوند که حق رای دارند و ۲۱ کشور نیز به عنوان عضو ناظر فعالیت می‌کنند و تنها حق دسترسی به اسناد و منابع کمیته را دارند.

بهمن‌زاده با اشاره ایجاد کمیته متناظر TC۱۰۲ در کشور ایران و فولاد هرمزگان، بیان کرد: در طول مدت تاسیس این کمیته همایش‌های متعددی برای معرفی استانداردهای بین‌المللی مربوط به فولاد برگزار شده است که مجموعه‌ها و دانشمندان مختلفی در این زمینه همکاری‌ خوبی با کمیته داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی، حضور فعالانه در اجلاسیه‌های مختلف بین‌المللی، پیشنهاد تدوین استانداردهای بین‌المللی و ... از جمله اقدامات انجام شوده توسط این کمیته است و طی چندین سال اخیر ۳ پیشنهاد نیز به کمیته بین‌المللی ارائه شد که یکی از آن‌ها مورد تائید کشورهای عضو نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 7331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =