کد خبر 7490
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ |برنت ۸۹ دلار و ۵۹ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ |برنت ۸۹ دلار و ۵۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش آهن نیوز؛ قیمت نفت بعد از کاهش بیش از یک درصدی در روز گذشته امروز تثبیت شده است.‌امید به کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین تلاش آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس از دلایل کاهش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۷ کاهش، ۸۶ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

دولت ونزوئلا و گروه مخالف این کشور قرار است امروز مذاکرات خود را که مدت‌هاست به تعلیق درآمده از سر بگیرند. نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا این اقدام را به نفع انتخابات آتی در ۲۰۲۴ می‌داند که می‌تواند تحریم‌های آمریکا را هم کاهش دهد.

آمریکا از ۲۰۱۹ صادرات نفت ونزوئلا را که یکی از اعضای اوپک است تحریم کرده بود تا دولت این کشور را به دنبال انتخابات ۲۰۱۸ مجازات کرده باشد.
ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی را در هفته گذشته افزایش داد. قیمت نفت خام برنت ۷.۵ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش قیمت هفتگی آن از ماه فوریه بود.

دولت بایدن به دنبال راه‌های دیگری برای افزایش جریان نفت به بازارهای جهانی جهت پایین آوردن قیمت آن است. اما هرگونه افزایش تولید از سوی ونزوئلا به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در این کشور مدتها طول می‌کشد.

انتهای پیام/

کد خبر 7490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =