کد خبر 7498
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش حجم و کاهش و نرخ پایه میلگرد بورسی

افزایش حجم و کاهش و  نرخ پایه میلگرد بورسی

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۲ قرار است ۲۷۰ هزار ۷۴۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۲ قرار است ۲۷۰ هزار ۷۴۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۳۹/۷ درصد افزایش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با کاهش حجم ۲۸ درصدی به مقدار ۱۵ هزار و ۱۶۰ تن است که نرخ پایه آن با کاهش ۱/۶ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۷۸ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۱۸۳ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۸۲۶ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۲۸ هزار و ۱۳۴ تن ۶۳/۲ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۴۹۷ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۴۳۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۱۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۷۰۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۷۰۱ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۱۶۷ تومان است.

ناودانی با سه هزار و ۷۱۰ تن حجم عرضه شده، تغییر قیمت خاصی نداشته و به مبلغ ۲۲ هزار و ۶۳۷ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که افزایش حجم ۱۲/۹ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشی نیز در عرضه‌های امروز ۳۰/۸ درصد افزایش حجم نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار ۴ هزار و ۴۳۶ تن و افزایش ۰/۳ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۶۳۷ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۳۳۵ تومان از طرف ۴ شرکت بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش حجم و کاهش و  نرخ پایه میلگرد بورسی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =