کد خبر 7519
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

ثبت کم رونق‌ترین معاملات محصولات فولادی در مهر ۱۴۰۲/ ۶۰ درصد محصولات حذف شد

ثبت کم رونق‌ترین معاملات محصولات فولادی در مهر ۱۴۰۲/ ۶۰ درصد محصولات حذف شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با ریزش ۶۰ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۰۸ هزار و ۲۸۲ تن با میزان تقاضای بسیار پایین به مقدار ۶۳ هزار و ۷۸۷ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۲۷۰ هزار ۷۴۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با ریزش ۶۰ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۰۸ هزار و ۲۸۲ تن با میزان تقاضای بسیار پایین به مقدار ۶۳ هزار و ۷۸۷ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۴۸/۵ درصدی به مقدار ۷ هزار و ۷۹۴ تن با میران تقاضا ۱۶ هزار و ۴۸ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش در حد ۱/۷ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۴۵۸ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۹۱۸ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۸۲۶ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری داشت که بیشتر رقابت هم بر سر این محصولات بود.

همچنین میلگرد با افت حجم ۶۱ درصدی به میزان ۸۸ هزار و ۷۷۸ تن براساس نرخ پایه در حالی معامله شد که با استقبال ضعیفی نسبت به هفته‌های قبل روبه رو شد و ۴۶ هزار و ۴۶۵ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۵۶۴ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۰۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۲۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۷۰۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۸۲۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۱۶۷ تومان است.

در این میان معاملات ناودانی نیز با بالایی همراه بود و با افت بیش از ۵۶ درصدی به مقدار هزار و ۶۰۰ تن با میزان تقاضای ۳۹۰ تنی به فروش رفت، نرخ پایه معامله این محصول ۲/۲ درصد نیز افت نسبت به نرخ پایخ داشت و به مبلغ ۲۲ هزار و ۴۰۸ تومان مورد معامله قرار گرفت. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشی نیز با حذف بالای محصولات عرضه شده بیش از ۷۰ درصد افت داشته و به میزان هزار و ۳۱۰ تن با تقاضای ۷۸۴ تنی و کاهش ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۴۸۶ تومان معامله شد.

امروز همچنین ۸ هزار و ۸۰۰ تن ورق گرم به قیمت پایه ۲۵ هزار و ۵۳۵ تومان با میزان تقاضای بسیار پایین به مقدار ۱۰۰ تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

ثبت کم رونق‌ترین معاملات محصولات فولادی در مهر ۱۴۰۲/ ۶۰ درصد محصولات حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =