کد خبر 7591
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد؛

فروکش هیجان در بازار آهن و فولاد/ کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی میلگرد

فروکش هیجان در بازار آهن و فولاد/ کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی میلگرد

اوضاع معاملات در بازار آهن با شروع هفته همچنان در آرامش است و نوسانات قیمتی خاصی بر بازار حکم فرما نیست و اکثر مبادی فروش نرخ‌های اعلامی خود را نسبت به دیروز تغییر ندادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار در آخرین روز مهر سال ۱۴۰۲ به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۹۴۴ تومان در بازار معامله شد.

رخدادهای مثبت سیاسی در جهت رونق بازار فولاد

طبق مصوبه‌ای که وزارت صمت تعیین کرده است، شرکت‌های فولادی باید تمام محصولات خود را در بورس کالا به فروش برسانند. همچنین سیف‌الله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت خبر داد: دیوان عدالت اداری عوارض صادرات مواد معدنی را که نیم درصد بود، متوقف کرد و این عوارض صفر شد.

در میان اخبار مؤثر بر بازار آهن و فولاد؛ روز پنج شنبه دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را به اطلاع کشورها رساند و از پایان تحریم‌های موشکی علیه ایران خبر داد.

بنابراین با در نظر گرفتن اخبار مثبت سیاسی که در حال رخ دادن برای کشور است احتمال بهبود و اصلاح قیمت‌ها در بازار وجود دارد البته اگر درگیری‌ها نیز در خاورمیانه رو به ارامش بگذارد وگرنه تمامی معاملات را جنگ بین حماس و اسرائیل به هم خواهد ریخت.

پیش بینی می‌شود که قیمت دلار در هفته جاری در محدوده کنونی بماند و دلار در کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومان در نوسان باشد.

اوضاع معاملات بازار آهن و فولاد امروز 

اوضاع در بازار آهن با شروع هفته همچنان در آرامش است و نوسانات قیمتی خاصی بر بازار حکم فرما نیست و اکثر مبادی فروش نرخ‌های اعلامی خود را نسبت به دیروز تغییر ندادند. فقط در برخی از مبادی فروش میلگرد کاهش بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی دیده شد. به عنوان نمونه میلگرد میاندوآب با کاهش ۱۵۰ تومانی نرخ انواع سایزهای خود را ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد. در این میان قیبیمت‌های اعلامی از سمت ذوب آهن اصفهان نیز با  ۵۰ الی ۲۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۴۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان    

در بخش معاملات تیرآهن نیز اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. به عنوان نمونه کارخانه‌های فایکو بین ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان کاهش و اما ذوب آهن در جدیترین نرخ اعلامی ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت که برای سایزهای مختلف به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۳۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۸۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۸۵۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۱۵۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۵۵۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۵۵۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۲۰۰۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ 

کد خبر 7591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =