کد خبر 7646
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد؛

بازار آهن گرفتار در نوسانات تحمیلی

بازار آهن گرفتار در نوسانات تحمیلی

در معاملات امروز انواع مقاطع فولادی در بازار آهن به دنبال ثبات نسبی نرخ دلار از ابتدای هفته در کانال ۵۰ هزار تومان نرخ انواع محصولات فولادی نیز در شرایط پایداری قرار گرفته حتی در برخی موارد رو به کاهش نیز گذاشته است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در دومین روز از دومین ماه پاییز، نرخ طلا، دلار و سکه ثابت ماند و نسبت به روز گذشته تغییری نداشتند و در نهایت دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۵۷۱ تومان در بازار تهران معامله شد. بازار آهن و فولاد این روزها شاهد نوسانات قیمتی گسترده در انواع زیرمجموعه‌های فروش خود به دنبال تغییرات نرخ دلار است. این تغییرات بیشتر به دلیل درگیرهای شکل گرفته بین حماس و اسرائیل و تداوم آن از تاریخ ۱۵ مهر شکل گرفت که باعث شد روند این بازار بعد از ماه‌ها ثبات و آرامش رو به افزایش گذارد.

اما به جز این فاکتورهای بیرونی، آچه واقعیت این بازار است نبود تقاضای مصرفی و افت ساخت و سازهاست که با شروع نیمه دوم سال شدت بیشتری یافته است. آنطور که از نوسانات قیمت آهن آلات و اوضاع بازار آهن برمی‌آید روند معاملات تقریبا متوقف شده و بازار گویی نیمه تعطیل بوده و به عبارتی بازار آهن عاری از تقاضا است و به کلافگی و بلاتکلیفی فعالان این حوزه منجر شده است.

وضعیت امروز معاملات بازار آهن و فولاد

همانطور که مطرح شد در معاملات امروز انواع مقاطع فولادی در بازار آهن به دنبال ثبات نسبی نرخ دلار از ابتدای هفته در کانال ۵۰ هزار تومان نرخ انواع محصولات فولادی نیز در شرایط پایداری قرار گرفته حتی در برخی موارد رو به کاهش نیز گذاشته است. 

از جمله در معاملات امروز میلگرد اکثر مبادی فروش این محصول تغییر قیمتی نسبت به دیروز اعمال نکرد و در مواردی نیز کاهش بین ۵۰ تا ۵۵۰ تومانی داشتند به عنوان نمونه میلگرد شاهین بناب، با اعمال کاهش ۵۵۰ تومانی نرخ میلگرد سایز ۱۰ خود را ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان و سایز ۱۴ را ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد. همچنین نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان نیز با  ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۴۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۵۰۰   تومان    

در بخش فروش تیرآهن نیز اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۲۰الی ۵۰ هزارتومانی همراه بود. اما کارخانه کوثر اهواز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کرد. نرخ اعلامی تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان نیز با ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به شرح زیر است:
 

۱۴      ⬅️    ۲۷۴۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۵۳۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۵۴۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۰۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۶۳۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۵۹۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۵۵۰۰   تومان

✅نبشی و ناودانی امروز دراکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت اعلام شد. بازه اعلامی برای نرخ نبشی نیز بین ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲۲ هزا رو ۵۵۵ تومان برای ناودانی بین ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲۲ هزار و ۲۷۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =