کد خبر 7666
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

استقبال از عرضه‌های اعتباری/۷۲ درصد محصولات فولادی بدون مشتری ماند

استقبال از عرضه‌های اعتباری/۷۲ درصد محصولات فولادی بدون مشتری ماند

پایان معاملات امروز محصولات زنحیره فولاد در بورس کالا که بیشتر جز مقاطع نوردی بود با ریزش چشمگیری همراه بود طوری که با ریزش بیش از ۷۲ درصد محصولات عرضه شده فقط ۹۱ هزار و ۱۷۷ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، پایان معاملات امروز محصولات زنحیره فولاد در بورس کالا که بیشتر جز مقاطع نوردی بود با ریزش چشمگیری همراه بود طوری که با ریزش بیش از ۷۲ درصد محصولات عرضه شده فقط ۹۱ هزار و ۱۷۷ تن معامله شد. برای این مقدار معامله شده تقاضای چندانی نیز در بازار وجود نداشت و فقط ۷۸ هزار و ۵۰۷ تن تقاضا ثبت شد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با وجودی که در اطلاعیه عرضه ۵۰/۴ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل داشت اما در پایان معاملات همین مقدار کاهش داشت که بیشتر مربوط به محصولات با تسویه اعتباری بود و با استقبال بیش از دو برابری به میزان ۲۵ هزار و ۸۷۶ تن به فروش رفت. رقابت در گرفته برای این محصول باعث شد میانگین موزون فروش آن ۱/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شود. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۹۰۹ تومان بود. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بود که رقابت چندانی نداشت و اما محصولات ذوب آهن اصفهان که عرضه اعتباری داشت با فروش کامل روبه رو شد.

در بخش معاملات میلگرد، استقبال از این محصول همچنان بسیار ضعیف است طوریکه بیش از ۷۵ درصد محصولات راه یافته به تابلوی معاملات بدون مشتری ماند. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۷۶ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۹۷۳ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۴۱۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۴۹۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفت. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۹۹۷ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار تومان بود.

معاملات ناودانی و نبشی نیز در تالار صنعتی امروز چندان رونقی نداشت و حجم تقاضای ثبت شده برای آن تناژ بالایی نبود.

امروز همچنین ورق گرم نیز با کاهش بیش از ۵۰ درصدی حجم همراه بود که تقاضا ثبت شده برای آن کمتر از ۵ درصد میزان معامله شده بود. 

تصویر زیر جزئیات معالات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

استقبال از عرضه‌های اعتباری/۷۲ درصد محصولات فولادی بدون مشتری ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =