کد خبر 7683
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

گزارش آهن‌نیوز از بازار آهن؛

حرکت خلاف جهتِ نرخِ ورق در بین معاملات مقاطع فولادی

حرکت خلاف جهتِ نرخِ ورق در بین معاملات مقاطع فولادی

در طی هفته جاری، در بخش فروش محصولات فولادی، قیمت آهن آلات در همه زیرمجموعه‌های داخلی در آرامش و ثبات نسبی گذشت و جز برخی نوسانات نسبی، سکوت و رکود کامل بر بازار حاکم بود.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، دلار دیروز در بازار آزاد با قیمت ۵۰ هزار و ۸۷۱ تومان معامله شد، بدین ترتیب با ثبات نرخ دلار در کانال ۵۰ هزار تومان در طی هفته جاری، در بخش فروش بازار آهن نیز قیمت آهن آلات در همه زیرمجموعه‌های داخلی در آرامش و ثبات نسبی اعلام شد و جز برخی نوسانات نسبی، سکوت و رکود کامل بر بازار حاکم بود. به طوری که در معاملات روز گذشته نیز نرخ اکثر کارخانجات میلگرد کاهش یافت و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد.

در همین حال با بررسی تغییرات قیمتی در کف بازار در بخش محصولات ذوبی، نرخ میلگرد در برخی سایزها ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش یافت و در برخی دیگر بدون تغییر اعلام شد و در نهایت با قیمت‌های بین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در بخش فروش تیرآهن نیز کاهش حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی، نرخ معاملات این محصول را در بازه قیمتی بین ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۲۷  هزار و ۱۰۰ تومان باعث شد.

 اما بر خلاف کلیت بازار که با کاهش همراه بود در بخش فروش محصولات تخت فولادی، نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه، فولاد سبا، آجدار فابریک و آجدار پرسی) با ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومان افزایش همراه بود و بین قیمت ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رفت اما نرخ انواع ورق (گالوانیزه، روغنی و رنگی) و ورق سیاه اکسین و کاویان بدون تغییر اعلام شد.

همچنین نرخ انواع قوطی پروفیل و پروفیل زد روز گذشته تغییر قیمتی نداشت.

در بخش فروش مواد اولیه نیز نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی ثابت بود اما شمش فولادی در معاملات دیروز کاهش ۱۵۰ تومان را تجربه کرد و بین قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.

در مجموع به اذعان بسیاری از فعالان این حوزه در قیمت محصولات فولادی از جمله شمش شاهد رکود در سطح جهانی هستیم و به موازات آن، رکود عمیق‌تری در ایران به وجود آمده است؛ به گونه‌ای که در بودجه سال جاری چیزی به عنوان بودجه عمرانی وجود ندارد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =