کد خبر 7722
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

بورس کانال ۲میلیونی را از دست داد / ریزش سنگین شاخص کل با خروج حقیقی‌ها

بورس کانال ۲میلیونی را از دست داد / ریزش سنگین شاخص کل با خروج حقیقی‌ها

بورس در اولین روز کاری هفته با ریزش ۵۰هزار واحدی شاخص رو به رو شد و کانال ۲میلیونی را از دست داد.

به گزارش آهن نیوز؛ بازار سرمایه صبح امروز در ابتدای معاملات کار خود را با صف سنگین فروش آغاز کرد و بیش از ۹۰ درصد سهم‌ها در صف فروش قرار داشتند. تشکیل این صف بیش از ۹۳درصد بازار را در ابتدای معاملات قرمز پوش کردند.

خودرویی‌ها در ابتدای معاملات کاملا سرخ پوش شدند و در لحظات اولیه شاخص نزدیک به ۸هزار واحد ریزش را تجربه کرد. خروج پول‌های حقیقی رکورد برجای گذاشت و در ساعات ابتدایی معاملات ۱۷۴میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

در میانه معاملات امروز، ۱۰۹ نماد در صف فروش و ۹۴درصد بازار سراسر قرمزپوش شدند این موضوع منجر شد تا ریزش شاخص ۲۳هزار واحد شود و آژیر قرمز در بازار به صدا درآید.

سرخ پوشی بازار با خروج ۵۵۰میلیارد تومان حقیقی‌ها ادامه داشت و ارزش معاملات خرد به ۱،۹همت رسید. در نیمه دوم بازار شاخص کل ریزش ۳۸هزار واحدی را تجربه کرد و کانال ۲میلیونی را رسما از دست داد.

تابلوی بازار نشان می‌دهد که بیشترین حجم خروج پول حقیقی مربوط به گروه‌های بانکی و فلزات اساسی است.

در این میان نمادهای چنویا، وسدید، خکاوه، فنرژی، خودرو، حفارس و خگستر بیشترین صف فروش را داشتند و نمادهای ثتوسا، عشهد، سدشت، نبروج، کساپا، خعمرا، کفرآور و وسالت بیشترین ارزش صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با ریزش ۵هزار واحدی به یک میلیون و ۹۵۵هزار واحد رسید. شاخص هموزن نیز با کاهش ۲۱هزار واحدی همراه بود که به ۶۵۴هزار واحد دست یافت.

در پایان معاملات امروز،نمادهای فولاد، شستا، شپنا، وبملت، فملی و کچاد در صدر نمادهای منفی بازار بودند.

ارزش معاملات خرد به رقم ۴۹۰۳ میلیارد تومان رسیده است و تعداد نمادهای مثبت امروز ۵۳ و تعداد نمادهای منفی ۷۴۵ بوده که بازهم پیشی گرفتن نمادهای منفی از مثبت را نشان می‌دهد.

از این مقدار ۲۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به بورس، ۱۳۰۰میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

حقیقی‌ها در پایان معاملات امروز ۱۱۴۰ میلیارد تومان پول از بازار بورس خارج کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۱۹.۸ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۳۲ میلیون رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 7722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    انتظار از دزد برای رحم