کد خبر 7794
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

گزارش آهن‌نیوز از بازار آهن؛

از نوسان ارز تا تاثیر قطعی گاز، بازار آهن را آشفته کرد

از نوسان ارز تا تاثیر قطعی گاز، بازار آهن را آشفته کرد

کلیت بازار آهن جدای از نوسانات ناپایدار نرخ ارز، از طرف دیگر منتظر مشکل قطعی گاز و کاهش تولید است تا کف سازی قیمت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز با افزایش حدود ۴۰۰ تومانی با نرخ ۵۱ هزار و ۶۰۹ تومان در بازار تهران معامله شد. بازار آهن فولاد نیز به این نوسانات ناپایدار نرخ ارز شرطی شده و تاثیر آن را به صورت افت و خیزهای جزئی روزانه در اغلب موادی فروش دارد.

هرچند کلیت بازار خیلی به روند نزولی یا صعودی بازار کاری ندارد چرا که فعلا در شرایط غرق در رکود است و اکثر فعالان علت آن را رکود در صنعت مسکن و افت خرید و مصرف در محصولات فولاد به ویژه در مصرف میلگرد و تیرآهن عنوان می‌کنند.

از طرف دیگر دولت در تلاش است تا قبل از بروز مشکل گاز، کف سازی قیمت کند به همین دلیل، هم روی کاهش قیمت و هم افزایش عرضه اصرار دارد. اما در این میان عاملی که می‌تواند سیاست دولت را تحت تاثیر قرار دهد جنگ غزه است. تداوم جنگ به معنای ادامه روند نزولی قیمت خواهد بود ولی اتمام آن ضرورتاً باعث بالا رفتن قیمت نخواهد شد چون باید تقاضا به بازار گردد.

در جریان معاملات امروز مقاطع فولادی در کف بازار آهن نیز نرخ‌های اعلامی برای میلگرد بین ۵۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش داشت امابرخی کارخانه ها از جمله شاهین بناب تا ۱۶۰۰ تومان نیز کاهش را در برخی سایزهای خود اعلام کردند و نرخ سایز ۸ را ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان و سایز ۱۴ را ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان معامله کردند.

در بخش فروش تیرآهن نیز اکثر مبادی فروش تغییر قیمتی نداشت اما نرخ‌های اعلامی از سمت ذوب آهن اصفهان در بخش کیلویی تغییری نداشته و در بخش شاخه‌ای با ۴۰ الی ۸۰ هزار تومان کاهش در هر کیلو همراه بود که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۶۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۷۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۷۶۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۰۷۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۳۶۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۴۶۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۰۵۰۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =