کد خبر 7904
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

سود خالص فولاد مبارکه بیش از ۹۳ درصد افزایش یافت

سود خالص فولاد مبارکه بیش از ۹۳ درصد افزایش یافت

کارنامه ۶ ماهه فولاد مبارکه اصفهان روی سایت کدال قرار گرفته است. یک نگاه کلی به این گزارش، خبر از نمره قبولی فولاد در این بازه زمانی می‌دهد؛ چرا که علاوه بر رشد درآمد، فولاد مبارکه موفق شده است در این مدت، سود خالص خود را بیشتر از ۹۳ درصد افزایش دهد.

به گزارش آهن نیوز؛ نگاهی به صورت‌های مالی ۶ ماهه فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد شرکت در نیمه نخست سال جاری توانست به واسطه افزایش مقدار فروش، درآمد خود را از این بخش حدود ۵۳ درصد بالا ببرد. به طوری که مبلغ فروش ۶ ماهه فولاد مبارکه از ۸۰ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به ۱۲۳ هزار و ۵۲۶ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری رسیده است.

کارنامه تولید و فروش فولاد

گفتنی است افزایش درآمد حاصل از فروش فولاد مبارکه در نیمه نخست سال، به دلیل رشد ۱۴ درصدی مقدار فروش شرکت در این دوره بوده است. چرا که تناژ فروش فولاد مبارکه از سه میلیون و ۹۷۸ هزار تن  در ۶ ماهه نخست سال گذشته به چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تن در نیمه نخست سال جاری رسید.

همچنین باید گفت مقدار تولید شرکت در این مدت از چهار میلیون و ۴۸ هزار تن در نیمه نخست سال گذشته با رشد بیش از ۹ درصدی به چهار میلیون و ۴۲۱ هزار تن رسیده است.

اما باید گفت از آنجا که رشد مقدار فروش بهای تمام‌شده آن‌ها را نیز بالا می‌برد. به این ترتیب بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته محصولات فولاد از ۴۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با رشد بیش از ۵۰ درصدی به ۶۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

سودآوری فولاد بر مدار صعودی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد درآمد حاصل از فروش فولاد و بهای تمام‌شده محصولات آن با یک تناسب بیش از ۵۰ درصدی رشد کردند و همین موضوع سبب شد تا سود ناخالص فولاد مبارکه اصفهان دوباره صعودی شود. همان‌طور که در نمودار زیر پیداست در ۶ ماهه نخست سال گذشته علی‌رغم افزایش مقدار فروش به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید و قیمت‌گذاری دستوری، سودآوری فولاد مبارکه نزولی بود.

اما در ۶ ماهه نخست سال جاری ورق برگشت؛ چرا که هزینه تولید و درآمد با یک تناسب صعودی بودند و همین موضوع سود ناخالص شرکت را از ۳۵ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۵۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری رسید.

افزایش ۲ برابری سود خالص فولاد

همچنین سود عملیاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز در این بازه بیشتر از ۵۳ درصد افزایش داشت و از رقم ۵۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رساند. اما موضوعی که در صورت‌های مالی ۶ ماهه فولاد مبارکه به چشم می‌آید درآمدهای غیرعملیاتی شرکت است. چرا که درآمد غیرعملیاتی فولاد مبارکه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ برابر شد و به عدد ۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان رسیده است.

همین موضوع سبب شد تا سود خالص فولاد در ۶ ماهه نخست امسال از ۲۷ هزار و ۳۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با جهش حدود ۹۴ درصدی به ۵۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان برسد. به این ترتیب باید گفت فولاد مبارکه اصفهان در ۶ ماه نخست سال با توجه به سرمایه ثبتی ۸۰ هزار میلیارد تومانی بیشتر از ۶۵ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =