کد خبر 7928
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

کاهش تقاضای خرید محصولات آلیاژی در بورس کالا

کاهش تقاضای خرید محصولات آلیاژی در بورس کالا

سامانه جامع تجارت از تقاضای خرید محصولات آلیاژی در بورس کالا کاسته است.

به گزارش آهن نیوز؛ کریم سلیمی مدیر معاملات بورس کالا شرکت کارگزاری ایساتیس پویا، به عرضه فولاد آلیاژی در بورس کالا اشاره  کرد که تقاضا در این محصول بسیار پایین است.

وی علت پایین بودن تقاضا در فولاد آلیاژی را به سامانه جامع تجارت نسبت داد که به مشتریان و متقاضیان این محصول امکان خرید نمی دهد.

سلیمی اظهار داشت: همچنین تعیین کد برای گریدهای آلیاژ ها نیز دیگر مشکلی که متقاضیان این محصول به واسطه این سامانه با آن مواجه اند. این در حالیست که فولاد آلیاژی حدود ۷۰۰ مدل دارد، بر این اساس به نظر می رسد که تعریف جداگانه این مدل ها  کار اشتباهی است و نیاز به بازنگری دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که محصولات فولاد آلیاژی در تالار فرعی بودند و نیاز به سامانه جامع تجارت وجود نداشت. درخواست ها معقول تر و معاملات گرم تری صورت می گرفت و مصرف کنندگان این محصول نیز از توانایی‌ خرید برخوردار بودند.

وی یاد آور شد: اما از اواخر مردادماه با انتقال این محصول از تالار فرعی به اصلی بورس کالا و تحت نظارت قرار گرفتن از سوی سامانه جامع تجارت، امکان خرید این محصول برای برخی از مشتریان از میان رفته  است.

مدیر معاملات بورس کالا شرکت کارگزاری ایساتیس پویا عدم هماهنگی سامانه جامع تجارت با روند متقاضیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی خریداران محصول فولاد آلیاژی در تالار اصلی حضور ندارند تا به این واسطه میزان تقاضای خود را در سامانه جامع تجارت وارد کنند، این امر سبب شده است تا از امکان خرید برخوردار نشوند.

منبع: بورس امروز

انتهای پیام/

کد خبر 7928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =