کد خبر 7981
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

گزارش آهن‌نیوز از بازار آهن؛

بازار آهن در هفته‌ای که گذشت/ گرانی ورق سیاه در پی کمبود

بازار آهن در هفته‌ای که گذشت/ گرانی ورق سیاه در پی کمبود

بخش مقاطع تخت فولادی در طی هفته جاری برخلاف روند کاهشی و با ثبات حاکم بر بازارِ سایر مقاطع، با رشد همراه بود که به گفته اکثر بازاریان به علت کمبود آن در بازار است.

به گزراش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دیروز نرخ دلار همچنان با ثیات نسبی در کانال ۵۱ هزار تمان ادامه و با نوسان جزئی در حد کاهش ۰.۳۴ درصدی در نهایت به نرخ ۵۱ هزار و ۸۰ تومان معامله شد. این ثبات نسبی دلار منجر به حفظ آرامش بازار آهن و فولادی در طی هفته‌ای که گذشت شد اما از طرفی این سوت و کور بودن بازار، کمبود تقاضا و عدم معاملات مقاطع فولادی بازاریان را کلافه کرده است.
در معاملات دیروز هم نرخ اکثر کارخانجات میلگرد کاهش یافت و بیشتر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد.

در بخش محصولات ذوبی، نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد با ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش مواجه شد و بین نرخ‌های ۲۴ هزار تومان تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رفت.

اما در این بخش نرخ روز تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها و انبار نسبت در اکثر سایزها بدون تغییر اعلام شد و در برخی سایزها ۵۰ الی ۷۰ هزار تومان در بخش شاخه‌ای کاهش یافت و در نهایت به قیمت ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

بخش مقاطع تخت فولادی اما در طی هفته برخلاف روند کاهشی و با ثبات حاکم بر بازار با رشد همراه بود که به گفته اکثر بازاریان به علت کمبود آن در بازار است. نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه، فولاد سبا آجدار فابریک و آجدار پرسی) با ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش بین قیمت ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام نرخ شد. نمودار زیر تغییرات روند قیمتی این محصول را در طول هفته منتهی به ۱۹ آبان نشان می‌دهد:

بازار آهن در هفته‌ای که گذشت/ گرانی ورق سیاه در پی کمبود

اما در بخش انواع ورق (گالوانیزه، روغنی و رنگی) و ورق سیاه اکسین و کاویان نرخ‌ها تغییری نداشت.

اما در بخش فروش انواع قوطی پروفیل و پروفیل زد نیز ثبت قیمتی حاکم بود و نسبت به روز گذشته آن تغییری نداشت.

در بخش مواد اولیه نیز بر خلاف طول هفته که اهن اسفنجی با ثبات قیمتی همراه بود اما دیرو با کاهش بین ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی همراه بود.

همچنین نرخ پیشنهادی اکثر تولیدکنندگان شمش فولادی با کاهش ۵۰ تومان به ازای هر کیلو با قیمت بین ۱۹ هزار و ۹۵۰ تومان تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =