کد خبر 8081
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

میلگرد، پروفیل و شمش فولادی از عمده ترین کالاهای صادراتی یزد هستند

میلگرد، پروفیل و شمش فولادی از عمده ترین کالاهای صادراتی یزد هستند

مدیرکل گمرک یزد با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار از این گمرک به خارج کشور صادر شد که کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت هستند.

به گزارش آهن نیوز؛ "محمدحسین سلمانی " با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سالجاری افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هشت درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف صادراتی در این مدت را ۴۹ کشور ذکر و اظهار کرد: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

سلمانی با بیان اینکه در این مدت ۱۶۵ تعرفه کالا از یزد به خارج کشور صادر شد افزود: کاشی و سرامیک، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت هستند.

مدیرکل گمرک یزد همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۷۰ هزار و ۱۶۹ تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار بیان کرد که از نظر وزن ۹ درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه ، چین ، هلند ، ایتالیا و امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک یزد همچنین تنوع کالاهای وارداتی را در این مدت ۴۲۵ تعرفه کالا ذکر و خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید شامل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =