کد خبر 8110
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

۵۰ درصد معادن کرمان بهره‌وری ندارند

۵۰ درصد معادن کرمان بهره‌وری ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: این استان به عنوان بهشت معادن ایران، معدن‌پایه است اما معادن موجود فقط ۵۰ تا ۶۰ درصد بهره وری دارند.

به گزارش آهن نیوز؛ امیر حسن زاده روز دوشنبه در حاشیه همایش راهبردهای ماشین آلات صنعتی در جمع خبرنگاران افزود: باید بهره وری بیشتری از معادن داشته باشیم تا به توسعه دست یابیم.

وی ادامه داد: آمار بهره وری معادن در استان کرمان در حالیست که ماشین آلات حدود ۶۰ درصد هزینه معدن‌کاری را در استان کرمان تشکیل داده است.

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه مشکل فرسودگی ماشین آلات ما کشوری است اظهار داشت: میانگین عمر ماشین آلات استان کرمان ۱۵ سال است.

حسن زاده با بیان اینکه تمامی تصمیم گیران اصلی، معادن و پیمانکاران را در این همایش جمع کردیم تا تصمیم گیری کنیم تصریح کرد: مقرر شد افراد فعال در حوزه ساخت ماشین آلات بحث اورهال(تعمیرات) را دنبال و کارگاه تعمیراتی بزنند، سپس تعمیر معادن را در استان پیگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین ساخت قطعات را با راه اندازی نمایندگی ها و آموزش به صورت همزمان در استان کرمان دنبال می کنیم.

برنامه دولت برای توسعه اکتشافات معدنی جنوب کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین با اشاره به مشکل اکتشاف عنوان کرد: ذخایر قطعی اثبات شده شمال استان کرمان ۸.۵ میلیارد تن و جنوب استان ۳۰۰ میلیون تن است که باید این فاصله پوشش داده شود.

وی افزود: در جنوب استان طی یک برنامه هدفمند پروانه بهره برداری واحدهای غیرفعال ابطال می شود و در این زمینه حتی به برخی شرکت های بزرگ اخطار داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 8110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =