کد خبر 8125
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

امروز نماد کرومیت عرضه اولیه می شود

امروز نماد کرومیت عرضه اولیه می شود

امروز قرار است سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان با نماد «کرومیت» در بازار دوم فرابورس به عموم مردم عرضه‌اولیه شود.

به گزارش آهن نیوز؛ میزان ۱۲۴میلیون برگه سهم شرکت «کرومیت» که معادل ۱۲درصد از سهام این شرکت است به روش ترکیبی و طی دومرحله عرضه می‌شود. از تاریخ ۸شهریور سال‌جاری که شرکت «تکاردان» عرضه شد، عرضه های اولیه به دلیل وجود جو منفی در بازار سهام به تعویق افتاد.

شرکت کرومیت دهمین عرضه‌اولیه فرابورسی سال‌جاری و سیزدهمین شرکت عرضه‌شده در کل بورس و فرابورس طی سال‌جاری است. متوسط ارزش به‌دست آمده از چهار روش مرسوم ارزش‌گذاری این شرکت یک‌هزار و ۲۸ میلیارد تومان است که با توجه به ۱۲۴میلیون برگه سهام قابل عرضه، ارزش هر سهم ۶۶۳تومان برآورد شده است.

کرومیت عمدتا در صنعت فولاد برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و تیرگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به صنعتی شدن جهان و نیاز هر روزه به فولاد، چشم‌انداز تقاضا برای کرومیت بسیار مثبت بوده و همواره تقاضای این فلز بر عرضه آن غلبه دارد.

روند تولید، فروش و سودآوری شرکت «کرومیت» از سال ۹۵ تا به‌حال افزایشی بوده و همواره حاشیه سود ناخالص ۸۰ درصدی را به‌ثبت رسانده است که این در کنار چشم‌انداز مثبت تقاضا می‌تواند روزبه‌روز موجب بهبود این شرکت شود.

تاکنون سهام هیچ شرکت تولیدکننده کرومیت در بازار عرضه نشده و کرومیت کاوندگان اولین شرکت بورسی تولیدکننده این فلز با اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر 8125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =