کد خبر 8147
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

گزارش آهن‌نیوز از بازار آهن؛

بی‌رونقی بازار آهن در اوج خود/ میلگرد در بازار آزاد و بورس کالا بدون مشتری ماند

بی‌رونقی بازار آهن در اوج خود/ میلگرد در بازار آزاد و بورس کالا بدون مشتری ماند

وضعیت بازار آهن و فولاد در معاملات دیروز مشابه شرایط کلی هفته جاری در اکثر مبادی فروش با ثبات همراه بود اما روند کاهشی ملایمی نیز در برخی اقلام از جمله سایزهای مختلف میلگرد و تیرآهن مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار دیروز در بازار تهران با یک افزایش جزئی نسبت به روزهای قبل، به قیمت ۵۱ هزار و ۵۴ تومان معامله شد. وضعیت بازار آهن و فولاد نیز در معاملات دیروز مشابه شرایط کلی هفته جاری در اکثر مبادی فروش با ثبات همراه بود اما روند کاهشی ملایمی نیز در برخی اقلام از جمله سایزهای مختلف میلگرد و تیرآهن مشاهده شد طوری که در جریان معاملات دیروز نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی کاهش یافت.

بدین ترتیب در بخش محصولات ذوبی، نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز قبا آن با ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش همراه بوده و بین قیمت‌های ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت. 

نرخ تیرآهن نیز به همین ترتیب با کاهش قیمتی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در برخی سایزها با نرخ ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

حجم معامله این دو محصول دیروز در جریان معاملات بورس کالا نیز تعریف چندانی نداشت و با استقبال زیادی روبه رو نشد طوری که تیرآهن عرضه شده با ریزش ۵۲/۴ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه به مقدار ۹ هزار و ۸۳۲ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۸۵۶ تومان معامله شد که رقات اصلی هم بر سر عرضه های با تسویه اعتباری بود. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۵۴۱ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۵۹۰ تومان است. 

اوضاع میلگرد به مراتب بدتر از تیرآهن بود تا جایی که از مجموع ۲۷۷ هزار و ۳۵۹ تن محصول میلگرد عرضه شده با حذف بیش از ۷۹ درصد، ۵۷ هزار و ۷۱۵ تن حجم معامله شد و نرخ پایه آن نیز ۱/۶ درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۸۱۷ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۶۹۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۰۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۲۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

بی‌رونقی بازار آهن در اوج خود/ میلگرد در بازار آزاد و بورس کالا بدون مشتری ماند

در بخش محصولات تخت فولادی نیز در معاملات روز گذشته، نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه و فولاد سبا) با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی بین قیمت‌های 34 هزار و 300 تومان تا 36 هزار 800 تومان به فروش رفت اما انواع ورق (گالوانیزه، روغنی و رنگی) و ورق سیاه اکسین و کاویان بدون تغییر اعلام شد.

در این میان نرخ انواع قوطی پروفیل و پروفیل زد نیز بدون تغییر با قیمت بین 36 هزار و 500 تومان تا 38 هزار و 100 تومان اعلام شد.

در بخش مواد اولیه نیز نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی با ۵۰ تومان کاهش همراه بود اما شمش فولادی با نرخ ثابت بین 19 هزار و 600 تومان تا 20 هزار 150 تومان برای انواع سایزها به فروش رفت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =