کد خبر 8275
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معادن آذربایجان‌ شرقی

سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معادن آذربایجان‌ شرقی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۵۸۴ فقره پروانه بهره‌برداری معادن با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده است و در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدجعفر عظمائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود ۵۴ ماده معدنی در آذربایجان شرقی افزود: این استان ظرفیت زیادی از لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور دارد و فلزات رنگی مانند مس و طلا، سنگ‌های تزیینی تراورتن، گرانیت و سنگ آهک و سنگ گچ از جمله مواد معدنی موجود در استان است.

وی با بیان این که از مرحله اکتشاف تا مرحله بهره برداری نظارت دقیقی بر فعالیت معادن داریم، گفت: تا پایان مهر امسال ۱۷۸ پروانه اکتشاف و ۴۲ فقره گواهینامه کشف در استان صادر شده است.

عظمایی، آذربایجان شرقی را در زمینه استخراج مواد معدنی یکی از استان‌های برتر کشور عنوان کرد و گفت: معادن مس و طلا در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده و واحدهای فرآوری این معادن در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مختلف معادن در کمیته فنی معادن مطرح و برای اتخاذ تصمیم گیری نهایی پس از بررسی موارد به شورای عالی معادن استان ارسال می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: تمام فرآیند ثبت محدوده و شناسایی معادن از طریق سامانه کاداستر معادن انجام می‌شود و متقاضیانی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند بعد از اخذ امتیازات لازم از طریق سامانه کاداستر اقدام به ثبت محدوده مورد نظر می‌کنند و پس از بررسی موارد، پروانه اکتشاف صادر می‌شود که در این مرحله متقاضیانی که موفق به کشف مواد معدنی شوند گواهینامه کشف و سپس پروانه بهره برداری صادر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =