کد خبر 8419
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

متقاضیان دریافت گاز مایع در خوزستان در سامانه ثبت نام کنند/ به هر خانوار ۴۴ کیلوگرم تعلق می گیرد

متقاضیان دریافت گاز مایع در خوزستان در سامانه ثبت نام کنند/ به هر خانوار ۴۴ کیلوگرم تعلق می گیرد

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز با بیان اینکه عرضه گاز مایع در استان خوزستان به منظور جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی ساماندهی شد، گفت: همه متقاضیانی که از سوخت گاز طبیعی بی‌بهره هستند، می‌توانند برای دریافت گاز مایع به سامانه «سدف» مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ چاغروندی به نحوه ثبت نام افراد متقاضی گاز مایع اشاره کرد و گفت: افراد متقاضی دریافت گاز مایع باید برای انجام مراحل ثبت نام، کد ملی، کدپستی و محل اسکان خود را وارد سامانه کنند؛ برای همکاری بیشتر با متقاضیان و همچنین تسریع در ثبت نام، تعدادی از امروز امکان ثبت نام حضوری متقاضیان در مناطق تحت پوشش فراهم شده است.

وی افزود: پس از ثبت نام، درخواست متقاضی باید توسط شرکت گاز تایید و این شرکت اعلام کند که فرد متقاضی دارای کد ملی و کد پستی مربوطه، فاقد گاز شهری و طبیعی است؛ در مرحله بعد پس از ورود مجدد به سیستم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سهمیه مورد نظر در کارت تعریف شده تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت نام متقاضیان بیشتر از یک روز طول نمی کشد، ادامه داد: به محض ثبت نام، شرکت گاز موظف است نسبت به تایید یا رد درخواست متقاضی در همان روز اقدام کند تا نسبت به تخصیص سهمیه مورد نظر، تعیین تکلیف شود.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز اظهار کرد: افرادی که قصد راه اندازی مشاغل تولیدی دارند و نیازمند گاز مایع هستند نیز باید ابتدا از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت اتحادیه صنفی مورد نظر ثبت نام کنند که پس از تایید، مراحل اداری بعدی انجام خواهد شد.

چاغروندی با بیان اینکه به ازای هر خانوار ۴۴ کیلوگرم گاز مایع در ماه سهمیه معادل چهار کپسول ۱۱ کیلویی برای پخت و پز تعلق می گیرد گفت: برای صنف های مختلف نیز بر اساس الگوی مصرف سهمیه اختصاص می یابد.

وجود ۲۰۰ تن گاز مایع در مخازن شهر اهواز

وی گاز مایع ذخیره شده در مخازن شهر اهواز را افزون بر ۲۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: مشکلی برای تامین گاز مایع وجود ندارد و سهمیه ای که تایید می شود حتما با قیمت یارانه‌ای عرضه خواهد شد. اما این درحالی است که عرضه آزاد گاز مایع برابر دستورالعمل های ابلاغی و تصمیم گیری های قانونی با قیمت فوب تعیین می شود که در حال حاضر یک کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت آزاد سه میلیون و ۱۴۰ هزار ریال و با قیمت یارانه‌ای ۲۷۰ هزار ریال عرضه می شود.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در خصوص خودروهایی که از گاز ال پی جی استفاده می کنند نیز گفت: هنگام تامین زیرساخت‌های این طرح به خودروهایی که از گاز مایع استفاده می کنند اعلام شد نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا از سهمیه دولتی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: طرح ساماندهی عرضه گاز مایع در راستای جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی اجرا شده زیرا گاز مایع گازی باکیفیت، بدون آلایندگی و با حرارت دهی بالا نسبت به گاز طبیعی است که نگهداری و حمل آن در کپسول‌های با فشار بالا نیز ممکن است.

چاغروندی افزود: در حال حاضر، قاچاق گاز مایع در مرزهای شرقی کشور از حجم قابل توجهی برخوردار است و اگر قاچاق این محصول انجام نمی شد؛ نیازی به اجرای این طرح نبود. در بخش بنزین نیز همین وضعیت قاچاق را شاهد هستیم و برای پیشگیری از خسارت بیشتر به سرمایه های ملی، جایگاه ها محدودیت عرضه کارت آزاد دارند تا از قاچاق بنزین جلوگیری شود.

وی بیان کرد: محدودیت ها بر اساس میزان مصرف سوخت به اضافه چند درصد مازاد اعمال شده است تا هم مردم با کمبود سوخت روبه‌رو نشوند و هم جلوی قاچاق گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    6 0
    این چه کاری است یعنی واقعا اینقدربدبخت شدید که کپسول گازمایع برای آدم وخانواده های فقیرکه هیچ امکاناتی وسرمایه ای ندارند غیر ازآن استفاده کنند قطع کنید برای شان خصوصا دراین زمستان برای پخت وپزوگرمایشی واقعا ازخدا نمی ترسید از آه مردم مظلوم نمی ترسید اخرعاقبت نمی خواهید بروید مشکل راحل کنید ویک لحظه غافل نشوید که شاید بخشید شوید
  • علی CA ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    والله خیلی زشته برا کشوری که نمیتونه گاز ۳۰ هزار تومنی به مردمش نده.کپسول گاز ۳۰هزار تومن بود چی شد که یهویی شد ۳۵۰هزار تومن.
  • مهدی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    ترس کجا بود اینا دارن کاری میکنند که پولدار فقیر نشه ما دیدیم که تواسلام فقیر پولدار باهم یکسان باشند ندیدیم که فقیر ببیند توسرش میزنند اه اه اه خدا نگذره ازتون تاکی این بدبختی بجزه خدا دیگه کسی رونداریم برید بمیرید شما اون بالا نشستی از هیچی خبر نداری چون داری زندگیتو میکنی ازپایین دستات خبر نداری پیشترین چیزی که داریم گاز است
  • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    فکر کن ۱۰ کیلومتر با یه گاری کپسولتو ببری تا گاز فروشی بهن بگه گاز نمیدم بهت اول باید بری کافینت الان یه ماهه گاز ندارم با هیتر غذا درست میکنم خدا لعنتتون کنه