کد خبر 8628
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن اصفهان سبب آلودگی هوا شد/ با مسببان برخورد می شود

انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن اصفهان سبب آلودگی هوا شد/ با مسببان برخورد می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برخورد با مسببان آلایندگی ذوب آهن پس از انتشار دود غلیظ از این‌ کارخانه در روز گذشته خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ منصور شیشه فروش عصر سه شنبه افزود: پس از کسب گزارش مبنی بر انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب‌آهن در چهاردهم آذر، بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به این کارخانه اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضایی برای برخورد با مسببان این اتفاق، اقدامات اولیه بمنظور جلوگیری از تکرار این وقایع تلخ صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان بصورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در اصفهان، گفت: حدود ۴۰ تیم گشت و نظارت بمنظور کنترل و برخورد با واحدهای آلاینده در اصفهان فعال هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید ذغال متوقف شدند و با صاحبان آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت چهار واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب و ۲۰ واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و ۲ هزار و۵۰۰ مورد از خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.

وی درباره اعضای تیم‌های گشت و نظارت کنترل آلودگی هوا، گفت: این تیم‌ها شامل نمایندگان محیط زیست، صنعت و معدن، مرکز بهداشت و شهرداری هستند.

وی با گلایه از ترافیک شهری در روزهای تعطیلی مدارس و ادارات بدلیل آلودگی هوا، گفت: از آحاد مردم درخواست می‌شود نسبت به اجرای مصوبات کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا پایبند باشند.

وی تصریح کرد: امروز نیز با ترافیک شهری مواجه بودیم که با توجه به هشدارهای عنوان شده انتظار می‌رود مصوبات کارگروه با جدیت توسط مردم و دستگاه‌های ذی ربط اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =