کد خبر 8727
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۳۵ درصدی محصولات فولادی چین

افزایش ۳۵ درصدی محصولات فولادی چین

براساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بازه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات خود را ۳۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۸۲.۶۶ میلیون تن رساندند.

به گزارش آهن نیوز، براساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بازه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات خود را ۳۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۸۲.۶۶ میلیون تن رساندند.

در نوامبر ۲۰۲۳، فولادسازان چینی ۸ میلیون تن فولاد برای صادرات ارسال کردند که ۳.۲ درصد نسبت به اکتبر افزایش داشت. متوسط ​​قیمت صادراتی در ماه اکتبر به ۸۱۰.۹ دلار در هر تن رسید که ۱۸.۹ دلار در هر تن یا ۲.۴ درصد افزایش یافت.

همچنین، واردات فولاد به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۶.۹۸ میلیون تن رسید که ۲۹.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است. در نوامبر، مصرف کنندگان چینی ۶۱۴ هزار تن فولاد وارد کردند که ۸.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. متوسط ​​قیمت فولاد وارداتی در آبان ماه به ۱۶۲۸ دلار در هر تن رسید که ۷.۳ درصد افزایش داشت.

صادرات بالای فولاد چین به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای داخلی پایین، تولیدکنندگان چینی را مجبور کرد تا محصولات مازاد خود را به خارج از کشور ارسال کنند. بخش عمده فولاد به مناطقی صادر می‌شود که موانع تجاری آن وجود ندارد، از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، چین صادرات فولاد را با افزایش ۱۰ درصدی به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند. به عبارت دیگر، در نیمه دوم سال، صادرات ماهانه به تدریج کاهش می‌یابد، هرچند نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود. در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، چین تولید فولاد را نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش داده و به ۸۷۴.۷ میلیون تن رساند.

احتمال افزایش ۳ درصد تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۴

طبق پیش بینی SteelMint، در سال ۲۰۲۴، کل تقاضای فولاد در چین می‌تواند حدود ۳ درصد سال به سال رشد کند. از سال ۲۰۲۳، اقتصاد این کشور شروع به بهبودی کرده و از همین روی، نرخ رشد اقتصادی هدف ۵ درصد برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌شود. سال آینده، دولت چین احتمالاً به دنبال سیاست مالی فعال و تسهیل سیاست پولی، تقویت ساخت زیرساخت‌ها، توسعه املاک و مستغلات و ترویج تجارت خارجی ادامه خواهد داد. انتظار می‌رود که نرخ بهره وام‌ها به‌ویژه با تغییر سیاست‌های پولی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تعدیل داشته باشد.

بنابراین، انتظار می‌رود هزینه استقراض مالی به میزان قابل توجهی کاهش یابد که به تحریک سرمایه گذاری و تقاضا کمک می‌کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که احساسات تولید جهانی بهبود یابد، که محیط صادراتی را از جمله برای فولاد چین در مقایسه با سال ۲۰۲۳ مساعدتر خواهد کرد.

با این حال، دو حوزه اصلی تقاضای داخلی برای محصولات فولادی کشور یعنی تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری در دارایی ثابت است. انتظار می‌رود تولید صنعتی چین در سال ۲۰۲۴ نرخ رشد ۴ درصد یا بالاتر را حفظ کند. عملکرد بخش تولید تجهیزات، به ویژه تجهیزات با تکنولوژی بالا با مصرف فولاد بیشتر، سریعتر رشد خواهد کرد. علاوه بر این، دولت سیاست تحریک خرید خودرو را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =