کد خبر 8753
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

تداوم استقبال از شمش فولاد/ معامله ورق قلع اندود ۱۱ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

تداوم استقبال از شمش فولاد/ معامله ورق قلع اندود ۱۱ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

در جریان معاملات امروز بورس کالا، از مجموع حجم ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی، بیش از ۹۶ درصد به فروش رفت و حجمی به مقدار ۳۰۶ هزار و ۷۵۰ تن با میزان تقاضای خوب به مقدار ۴۲۹ هزار و ۸۴۵ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالا، از مجموع حجم ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی عرضه شده شامل انواع تختال C، شمش بلوم و انواع ورق رنگی، سرد B، قلع اندود و گالوانیزه G و همچنین آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز، بیش از ۹۶ درصد به فروش رفت و تنها با حذف ۳/۶ درصد، حجمی به مقدار ۳۰۶ هزار و ۷۵۰ تن با میزان تقاضای خوب به مقدار ۴۲۹ هزار و ۸۴۵ تن به فروش رفت.

در میان عرضه‌های امروز معامله، با حذف فقط ۵/۳ درصد از انواع شمش عرضه شده حجمی به مقدار ۲۰۷ هزر و ۷۵۰ تن با میزان تقاضای بالای ۳۲۵ هزار و ۱۹۵ تن به فروش رفت. نرخ پایه معاملاتی این محصول هم با افزایش ۰/۲ درصدی به قیمت ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان ثبت شد که کمترین نرخ معامله شده این محصول امروز، ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۱۸ هزار و ۶۲۷ تومان است.

نکته مورد توجه در میان عرضه‌های انواع ورق فولادی امروز کاهش حجم عرضه خصوصا برای ورق گالوانیزه G است که قیمت پایه تقریبا ثبات داشتند. در انتهای معاملات اما به جز ورق رنگی و گالوانیزه که بدون رقابت خاصی بر اساس نرخ پایه معامله شدند، معاملات ورق سرد B از طرف یک شرکت بدون رقابت و از طرف یک شرکت عرضه‌کننده دیگر با رقابت بالا، میانگین معاملات آن حدود ۲/۹۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۳۲ هزار و ۸۲۷ تومان معامله شد.

تکته دیگر در رابطه با معاملات ورق قلع اندود بود که عرضه نرخ پایه آن با ۴۶ هزار و ۸۸۵ تومان بود اما تقاضای بالا برای آن نرخ پایه این محصول را ۲۲/۳۲ درصد بالاتر برد و به قیمت ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رفت.

امروز همچنین تالار صنعتی بورس کالا، میزبان معامله ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده توسط دو شرکت صبا فولاد خلیج فارس و پارس پولاد یاران بودکه در نهایت بدون رقابت خاصی بر اساس نرخ پایه عرضه شده بامیزان تقاضای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تنی به  طور کامل فروخته شد.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات امروز را نشان می‌دهد:

تداوم استقبال از شمش فولاد/ معامله ورق قلع اندود ۱۱ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =