کد خبر 876
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

بازنگری فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا

بازنگری فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا

این موضوع فقط در حد بررسی در قیمت‌های پایه صورت گرفته تا بتوانیم نتایج و عملکردهای آن را به طور کامل بشناسیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، وحید یعقوبی، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به جلسه فردا  31 مرداد 1401 درباره بازنگری فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا افزود: در حال حاضر این موضوع فقط در حد بررسی در قیمت‌های پایه صورت گرفته تا بتوانیم نتایج و عملکردهای آن را به طور کامل بشناسیم. از سوی دیگر، قیمت پایه فولاد در بورس کالا کمتر از قیمت تمام شده برخی از شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: به طور مثال زمانی که یک تولید کننده شمش اروپایی، آهن‌اسفنجی را در حدود ۸ هزار تومان می‌خرد با وجود هزینه‌های تولیدی، قیمت تمام شده محصول بیشتر از قیمت پایه اصلی در بورس کالا اعلام می‌شود. بر همین اساس یا باید تولید این شرکت‌ها متوقف شود و یا اینکه در قیمت‌های پایه در بورس کالا اصلاح صورت گیرد. از طرفی گره زدن قیمت داخلی به قیمت‌های جهانی و دلار در این حوزه باعث شده قیمت نهایی محصولات تولیدی با قیمت جهانی تناسب نداشته باشد.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: در این راستا تناسب نداشتن قیمت نهایی محصولات در داخل کشور و قیمت جهانی، می‌تواند تولید را دچار مشکل کند. تمام این مشکلات و موانع در روز دوشنبه ۳۱ مرداد سال ۱۴۰۱ برای سیاست گذاران وقت به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

پایان پیام/ف

کد خبر 876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =