کد خبر 8796
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

عرضه اولیه سیمان و معادن زغال سنگ شرق در راه است

عرضه اولیه سیمان و معادن زغال سنگ شرق در راه است

مدیرعامل شرکت سیمان شرق خبر داد: عرضه اولیه دو شرکت سیمان سفید شرق و معادن زغال سنگ شرق در حال انجام است.

به گزارش آهن نیوز؛ مجمع سالانه شرکت سیمان شرق با حضور ۶۴.۳ درصدی سهامداران در محل انجمن صنعت سیمان برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی تصویب و مقرر شد از محل سود انباشته به ازای هر سهم ۱۸۸۰ ریال توزیع شود.

بر اساس این گزارش، محمد مهدی، ابراهیمی مدیرعامل سیمان شرق با ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲، اعلام کرد: میزان تولید کلینکر و سیمان در این دوره علی رغم محدودیت‌های برق و گاز بالغ بر ۱.۷۵ و ۱.۷۱۴ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد یک و ۱۷ درصدی روبرو شد.

همچنین بالغ بر ۱.۴۹۰ میلیون و ۱۹۱ هزار تن سیمان داخلی و صادراتی به فروش رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۴ و ۳۲ درصدی را تجربه کرد. عملکرد تحویل محصول در این دوره مالی در مجمع بالغ بر ۱.۶۸۱ میلیون تن بود که ۱۶ درصد نسبت به سال مالی قبل افزایش داشت.

تولید کلینکر و سیمان بالغ بر ۷۴.۷ و ۶۷.۸ میلیون تن بود که "سشرق" سهم ۲.۳ و ۲.۵ درصدی داشت.

در بازار داخلی و صادراتی با تحویل ۶۲.۰۶ و ۴.۳ میلیون تن سیمان که سهم این شرکت ۲.۴ و ۴.۴ درصد بود. مجموع کلینکر و سیمان تولیدی در استان بالغ بر ۸.۶ و ۸.۸ میلیون تن بود که سیمان شرق سهم ۲۰ و ۱۵ درصدی از تولید این محصول داشت.

بررسی عملکرد مالی شرکت و گروه

درآمد عملیاتی و سود خالص شرکت اصلی در این دوره بالغ بر ۹۹۲.۵ و ۶۹۰.۵ میلیارد تومان بود که نسبت به دوره مشابه قبل ۳۸ و ۷۰ درصد رشد داشت. درآمد عملیاتی و سود خالص تلفیقی هم بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۳.۲ میلیارد تومان شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۵۱ و ۷۲ درصد بیشتر شد.

شرکت سیمان سفید شرق در سال مالی منتهی به مرداد ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۱۹.۶ و ۳۴۳.۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت که ۷۲ و ۲۰۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت.

شرکت معادن زغال سنگ شرق بالغ بر ۱۹۹.۱ و ۵۲.۵ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت که ۷۰ و ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت.

شرکت فرآورده‌های سیمان شرق بالغ بر ۲۰۰.۲ و ۳۰.۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت که ۶۶ و ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت.

شرکت حمل و نقل سپهر سیمان مشهد بالغ بر ۶۴.۶ و ۱۴.۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت که ۵۸ و ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت.

شرکت توسعه صنعت آهک پارسیان غدیر بالغ بر ۵۵.۵ و ۲۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت.

فعالیت‌های مهم شرکت

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان سود سهامداران طی موعد مقرر، کسب رتبه ۲۴۵ در رتبه بندی IMI۱۰۰، قرار گرفتن در بین ۱۰ شرکت برتر در بین گروه سیمان، صادرکننده برتر سیمان به کشورهای مستقل مشترک المنافع، افزایش تولید کلینکر نسبت به سال مالی قبل به رغم محدودیت‌های گاز و برق، تحقق ۱۰۲ درصدی کل بودجه تناژی فروش داخلی، بازاریابی و صادرات سیمان کلاس G به ترکمنستان، سهم ۴۰ درصدی صادرات سیمان کل کشور به ترکمنستان، بازاریابی و صادرات سیمان به روسیه جزو اهم فعالیت‌ها بشمار می‌رود.

برنامه‌های آتی

برنامه‌های راهبردی کوتاه و بلندمدت شامل افزایش سهم از بازار داخلی و صادراتی، افزایش کیفیت محصول، افزایش رضایتمندی مشتری و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه توسعه محصولات جدید و ورود به بازارهای جدی توزیع شامل بازاریابی و تولید سیمان آمیخته، تنوع محصولات، ایجاد ارزش افزوده و سودآوری بیشتر و ایجاد مزیت رقابتی با سایر تولیدکنندگان می‌شود.

برنامه‌های در دست اقدام

طراحی و ساخت چرخنده آسیاب سیمان واحد ۳ که پروژه در سال آینده اتمام می‌یابد، بهینه‌سازی کولینگ تاور واحد ۴ جهت بهبود عملکرد فیلتراسیون که در حال الگوسازی در دانشگاه فردوسی مشهد است، طرح مدار بسته کردن آسیاب سیمان در مرحله مطالعات ابتدایی، طرح تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل در دست بررسی به منظور تامین منابع مالی لازم، طرح توسعه آهک هیدراته در مرحله مطالعات طرح، تکمیل و بهره‌برداری سیلوی فلزی واحد ۴ که بخشی از ساخت سیلو اتمام یافته و در حال برگزاری مناقصه پیمانکار نصب است، نوسازی شل کوره واحد ۳ که سفارش ساخت داده شده، عرضه اولیه دو شرکت سیمان سفید شرق و معادن زغال سنگ شرق در حال انجام بوده و بررسی طرح تبدیل الکتروفیلتر به بگ هاوس در خط ۳ به دلیل کمبود آب در دست بررسی است.

علی روشندل معاون مالی سیمان شرق هم در خصوص برنامه تجدید ارزیابی، گفت: فعلاً افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به دلیل هزینه‌ها در دستور کار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 8796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =