کد خبر 8886
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

آهن‌نیوز بررسی کرد:

معاملات آهن اسفنجی با ۲۰ درصد بالاتر از نرخ پایه، تایید شد!

معاملات آهن اسفنجی با ۲۰ درصد بالاتر از نرخ پایه، تایید شد!

در جریان معاملات ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده در تالار صنعتی امروز، درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه ۱۱ هزار و ۳۴۳ تومانی، بین ۱۶/۷۹ درصد تا ۲۳/۵۲ درصد ثبت شد که تمامی معاملات از سمت کمیته نظارت بورس کالا تایید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در ادامه برنامه کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا طی هفته‌های اخیر و ایجاد رقابت قیمتی بالا در پی تقاضای زیاد برای آن، طی هفته جاری و در عرضه‌ها امروز نیز این اتفاق افتاد به طوری که از ۸ شرکت عرضه‌کننده در هفته‌های گذشته، امروز ۵ شرکت عرضه داشت. دلیل کاهش فاحش عرضه قطعی گازِ کامل بیشتر واحدهای تولیدی است. 

بدین ترتیب تالار صنعتی بورس کالا امروز میزبان عرضه ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۴۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۰/۹ درصدی و کاهش حجم ۲۴ درصدی داشت.

اما در پایان معاملات امروز برای این حجم عرضه شده، ۹۶ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا معادل ۱/۳۸ برابر حجم عرضه وجود داشت که با رقابت درگرفته برای آن، میانگین نرخ پایانی معاملات نسبت به نرخ پایه حدود ۲۰/۱۸ درصد مععادل ۲ هزار و ۲۸۸ تومان افزایش داشت و به قیمت ۱۳ هزار و ۶۳۲ تومان به فروش رفت.

این قیمت نسبت به میانگین قیمت پایانی آهن اسفنجی در هفته قبل حدود ۳۰۰ تومان افزایش دارد. نمودار زیر جزئیات آمار معاملات محصول آهن اسفنجی را در تالار صنعتی نشان می‌دهد.

معاملات آهن اسفنجی با ۲۰ درصد بالاتر از نرخ پایه، تایید شد!

طبق این نمودار در جریان معاملات این محصول درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه ۱۱ هزار و ۳۴۳ تومانی، بین ۱۶/۷۹ درصد (فولاد غدیر نی ریز) تا ۲۳/۵۲ درصد (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) ثبت شد که اتفاقا هر دو شرکت به میزان ۱۵ هزار تن عرضه داشتند اما تقاضای بیشتر برای محصولات ایمیدرو نرخ آن را هزار و ۳۲۵ تومان بالاتر از غدیر نی‌ریز برد.

کمترین عرضه امروز مربوط به احیا استیل بافت به میزان ۸ هزار تن و بیشترین مربوط به عرضه مجتمع گل گهر با ۲۵ هزار تن عرضه بود که قیمت هردو تقریبا ۲۰ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد.

گفتنی است طبق اعلام کمیته تصمیم بورس کالا، تمام معاملات انجام گرفته مورد تایید واقع شد. 

انتهای خبر/ ف


 

کد خبر 8886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =