کد خبر 889
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

وزیر صمت مطرح کرد

حذف سهمیه‌بندی محصولات فولادی، قیمت‌ها را متعادل کرد

حذف سهمیه‌بندی محصولات فولادی، قیمت‌ها را متعادل کرد

در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، گزارش‌هایی از عملکردهای نادرست در شرکت فولاد مبارکه دریافت شد که بلافاصله اقدامات لازم برای تغییر مدیرعامل این شرکت در مهرماه سال ۱۴۰۰ انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت و ضرورت پیشگیری از فساد افزود: مواردی که در گزارش تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۷ تا اوایل سال ۱۴۰۰ بیان شده است باید در اسرع وقت رسیدگی شده و با متخلفان برخورد شود.

وی اظهارداشت: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، گزارش‌هایی از عملکردهای نادرست در شرکت فولاد مبارکه دریافت شد که بلافاصله اقدامات لازم برای تغییر مدیرعامل این شرکت در مهرماه سال ۱۴۰۰ انجام شد و با تغییرات مدیریتی در این شرکت، اصلاح مقررات و فرایندها آغاز شده است.

وزیر صمت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای پیشگیری از تخلفات و از بین بردن بسترهای فسادآلود تصریح کرد: در طول یک سال گذشته علاوه بر اصلاح‌ساز و کارهای شرکت‌ها در چارچوب ارتقای حاکمیت شرکتی و اصلاح محیط کسب و کار اقدامات خوبی انجام شد که عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، افزایش شفافیت معاملات و فعال شدن روش‌هایی مانند عرضه تلفیقی و حذف سهمیه‌بندی برای خرید محصولات فولادی موجب تعادل قیمت‌ها در بازار شد و امکان تخلف در تعیین سهمیه و سهمیه فروشی به طور کامل از بین رفت.

فاطمی امین ادامه داد: این گزارش به دقت بررسی خواهد شد و ضمن انجام اقدامات قانونی لازم، با شناسایی ساز و کارهای معیوب، اقدامات پیشگیرانه شناسایی و اجرایی می‌شوند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =