کد خبر 897
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

تأثیر بی‌اثر بخشنامه و فرمول برای بورس کالا

صدور بخشنامه‌ها و فرمول‌ها به صورت مستمر در حال تولید است و بازار باید ثابت باشد و این اقدامات دستوری بر روند سرمایه‌گذاری در بخش معادن تاثیر بسزایی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تهمینه عظیمی، یکی از فعالان بازرگانی، با اشاره به نحوه بازنگری فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی بیان کرد: سنگ‌آهن شاخص مهم قیمتی دنیا برای تعیین روند بازارهاست در حالیکه در نحوه قیمت‌گذاری فعلی بورس کالا این موضوع لحاظ نمی‌شود و قیمت شمش در بورس کالا، تعیین‌کننده قیمت دیگر محصولات فولادی در بازار بورس است.

وی ادامه داد: البته باید این مساله را هم در نظر بگیریم که اولویت دولت در این بازنگری چیست؟ آیا بقای زنجیره فولاد یا کنترل قیمت مقطعی که از آن به‌عنوان یک موفقیت یاد می‌کند خوهد بود؟

عظیمی گفت: صدور بخشنامه‌ها و فرمول‌ها به صورت مستمر در حال تولید است و بازار باید ثابت باشد و این اقدامات دستوری بر روند سرمایه‌گذاری در بخش معادن تاثیر بسزایی داشته است.

اخیراً بورس کالا با فرمول جدیدی وارد میدان شد تا مانع ریزش قیمت‌های داخلی شود و چند روزی نوسان‌گیری‌هایی از طریق این فرمول جدید انجام شد. اما زمانی نگذشت که بازار مجدداً در سیل اخبار ضد و نقیض مربوط به برجام غرق شد و وارد فاز سکوت و انتظار شد امید که در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار ارزیابی تخصصی‌تری صورت گیرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =