کد خبر 8989
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله ورق قلع اندود ۱۶ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

معامله ورق قلع اندود ۱۶ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی، باریزش ۲۲/۴ درصدی، حجمی به مقدار ۱۶۷ هزار و ۷۵ تن با میزان تقاضای ۲۳۹ هزار و ۱۷۵ تنی که عمدتا مربوط به تختال بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، از زنجیره فولاد ۲۱۵ هزار و ۵۶۵ تن محصول شامل انواع شمش بلوم، تختال C، ورق قلع اندود و ورق سرد B در تابلو معاملات قرار گرفت، اما در پایان معاملات باریزش ۲۲/۴ درصدی محصولات حجمی به مقدار ۱۶۷ هزار و ۷۵ تن با میزان تقاضای ۲۳۹ هزار و ۱۷۵ تنی که عمدتا مربوط به تختال بود به فروش رفت.
بدین ترتیب در میان معاملات امروز با ریزش ۱۵/۱ درصد محصول شمش، حجم ۱۳۱ هزار و ۵۷۵ تن با میزان تقاضای ۱۳۷ هزار و ۱۲۵ تن به فروش رفت. نرخ معامله این محصول تغییر چندانی نداشت و با افت حدود ۰/۳ درصدی با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۴۳۱ تومان به فروش رفت.

لازم به ذکر است عرضه‌های شمش امروز، نسبت به هفته قبل ۳۲.۵ درصد کاهش حجم و نیم درصد افت قیمت داشت. همچنین پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول (شمش) ۱۷ هزار و ۸۹۰ تومان مربوط به فولاد زرند ایرانیان و بالاترین نرخ ۱۹ هزار و ۲۶ تومان مربوط به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است.

همچنین امروز عرضه تختال C با حجم ۴۴ هزار تن با نرخ پایه ۲۰ هزار و ۷۳۰ تومان از طرف دو شرکت فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان در تابلوی معاملات قرار گرفت. در نهایت عرضه شرکت‌های فولاد خوزستان با تسویه نقدی حذف شده و رقابت بالا بر سر ۲۰ هزار تن تختالِ فولاد هرمزگان نرخ این محصول را تا ۸/۷ درصد نسبت به نرخ پایه بالا برد و به قیمت ۲۲ هزار و ۵۴۲ تومان معامله شد. 
اما در جریان معاملات امروز، خرید و فروش ورق قلع اندود شاخص شد چرا که با رقابت در گرفته برای این محصول که از طرف فولاد مبارکه و با تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری بود، نرخ معامله این محصول تا ۳۴/۲ درصد رشد کرده و با قیمت ۶۲ هزار و ۹۲۷ تومان و حدود ۱۶ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شد. 

ورق سرد B اما به نسبت معامله آرام تری داشت و با حذف ۱۰ درصد محصولات قیمت معامله آن با ۰/۶ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به قیمت ۳۳ هزار و ۶۹۳ تومان به فروش رفت.

معامله ورق قلع اندود ۱۶ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =