کد خبر 9096
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله ورق گرم ۶ هزار تومان بالاتراز نرخ پایه/بیش از ۷۰ درصد میلگرد بدون مشتری

معامله ورق گرم ۶ هزار تومان بالاتراز نرخ پایه/بیش از ۷۰ درصد میلگرد بدون مشتری

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی در بورس کالا با ریزش ۷۰ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۹۱ هزار و ۵۱ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۱۱۴ هزار و ۸۷۲ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و ورق گرم بود، به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲ قرار بود ۲۹۵ هزار و ۱۸۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی و همچنین ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. اما در انتهای معاملات با ریزش ۷۰ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۹۱ هزار و ۵۱ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۱۱۴ هزار و ۸۷۲ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و ورق گرم بود، به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۵۷ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۸ هزار و ۱۱۹ تن با میزان تقاضای بالای ۱۴ هزار و ۱۲۲ تن قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی حدود ۲۳ هزار ۱۵ تومان ثبت شد.

 گفتنی است در جریان معاملات امروز تیرآهن تنها محصولات اعتباری عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نرخ ثابت ۲۳ هزار و ۱۵ تومان مورد استقبال قرار گرفت. 

در جریان معاملات امروز همچنین میلگرد با بیش از ۷۳ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۷۰ هزار و ۲۲۵ تن با میزان تقریبا برابر با حجم معامله شده به میزان ۷۲ هزار و ۷۷۱ تن به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۱ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۸۹۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۹۸۵ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۴۵۷ تومان است.

ناودانی به حجم هزار و ۹۵۰ تن و میزان تقاضای هزار و ۹۴۵ تن، ۰/۸ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۸۶۸ تومان درحالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که ریزش حجم ۱۷/۷ درصدی نسبت به عرضه داشت. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، اکثرا اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۲۸ درصد کاهش نسبت به عرضه، به مقدار ۲ هزار و ۷۰۰ تن و با افت ۱/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۷۸۱ تومان معامله شد.

در این میان معاملات ورق گرم که توسط شرکت مجتمع فولاد گیلان به حجم ۸ هزار و ۶۴ تن با نوع تسویه نقدی عرضه شده بود، با رقابت بالایی که برای خرید آن به میزان ۲۲ هزار و ۶۱۷ تن ایجاد شد نرخ معامله آن نسبت به نرخ پایه با ۲۵/۳ درصد معادل حدود ۶ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۹ هزار و ۲۰۴ تومان به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به بخش نورد فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه  نشان می‌دهد:

معامله ورق گرم ۶ هزار تومان بالاتراز نرخ پایه/بیش از ۷۰ درصد میلگرد بدون مشتری

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =