کد خبر 9144
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

گزارش آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا:

رقابت بر سرِ تختال و ورق گالوانیزه، قیمت را بالا برد

رقابت بر سرِ تختال و ورق گالوانیزه، قیمت را بالا برد

در انتهای معاملات ۲۶ دی محصولات فولادی با حذف ۱۲/۳ درصد از محصولات که مربوط به حذف کامل ورق سرد B و بخشی از شمش بود، حجمی به میزان ۲۲۵ هزار و ۳۳۲ تن با میزان تقاضای ۳۲۰ هزار و ۸۷۱ تن به فروش رفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، دیروز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ قرار بود، از زنجیره فولاد عرضه ۲۵۷ هزار و ۱۳۲ تن محصول شامل، تختال C، شمش بلوم، ورق گالوانیزه G و و ورق سرد B عرضه شود که در انتهای معاملات با حذف ۱۲/۳ درصد از محصولات که مربوط به حذف کامل ورق سرد B و شمش بود، حجمی به میزان ۲۲۵ هزار و ۳۳۲ تن با میزان تقاضای ۳۲۰ هزار و ۸۷۱ تن به فروش رفت.
بدین ترتیب در جریان معاملات دیروز از ۲۰۱ هزار و ۱۳۲ تن شمش عرضه شده با حذف ۱۴/۸ درصد حجمی به مقدار ۱۷۱ هزار و ۳۳۲ تن به فروش رفت. میانگین نرخ این محصول در پایان معاملات تغییر چندانی نداشت و تقریبا بر اساس نرخ پایه به قیمت ۱۸ هزار و ۴۹۲ تومان معامله شد. 

گفتنی است عرضه‌های شمش، نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت و با ۱۰/۷ درصد افزایش حجم و بدون تغییر قیمت خاصی بود. همچنین پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول در معاملات امروز ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان مربوط به فولاد زرند ایرانیان و بالاترین نرخ ۱۸ هزار و ۹۲۹ تومان مربوط به گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق است.

در میان ورق‌های معامله شده، ورق سرد به مرحله معامله نرسید و به علت نبود مشتری به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد. گالوانیزه G اما با رقابت بالایی همراه بود و برای ۳ هزار تن معامله شده ۴ هزار و ۴۰۰ تن تقاضا وجود داشت این رقابت منجربه این شد که نرخ پایه معاملاتی آن حدود ۱۸/۲ درصد نسبت به نرخ پایه عرضه رشد داشته و با قیمت ۴۰ هزار و ۹۰ تومان معامله شود. 

همچنین رقابت بر سر خرید تختال  C نیز بالا بود و برای ۵۱ هزار تن عرضه شده ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا ثبت شده و نرخ پایه با ۷/۷ درصد رشد به قیمت ۲۳ هزار و ۳۷ تومان معامله شد.

تصویر زیر جزیات معاملات محصولات عرضه شده زنجیره فولاد را نشان می‌دهد:

رقابت بر سرِ تختال و ورق گالوانیزه، قیمت را بالا برد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =