کد خبر 9163
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

عرضه‌های اعتباری، برنده امروز بازار بورس کالا

عرضه‌های اعتباری، برنده امروز بازار بورس کالا

در انتهای معاملات امروز مخصولات نورد فولادی در بورس کالا با ریزش ۵۴/۲ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۸۲ هزار و ۴۱۸ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۲۳ هزار و ۸۱۴ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۷ دی ۱۴۰۲ قرار بود ۳۹۸ هزار و ۳۶۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی نبشی، ورق گرم و گندله سنگ آهن در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. اما در انتهای معاملات با ریزش ۵۴/۲ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۸۲ هزار و ۴۱۸ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۲۳ هزار و ۸۱۴ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۳۰/۶ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۱۹ هزار و ۸۴۳ تن با میزان تقاضای بالای ۳۷ هزار و ۲۵۱ تن قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی با یک درصد افزایش به قیمت ۲۲ هزار ۶۶۰ تومان ثبت شد.

 گفتنی است در جریان معاملات امروز رقابت اکثرا بر عرضه‌های اعتباری تیرآهن عرضه شده از طرف ذوب آهن اصفهان بود. 

همچنین در جریان معاملات امروز میلگرد با بیش از ۶۵/۷ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۱۰۲ هزار و ۶۹۹ تن با میزان تقاضای نسبتا بالایی به میزان ۱۲۸ هزار و ۸۶۶ تن به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۸۱ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۹۷۸ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۸۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۱ هزار و ۱ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۵۵۴ تومان است.

ناودانی به حجم دو هزار و ۶۱۰ تن و میزان تقاضای دو هزار و ۸۸۰ تن، تقریبا براساس نرخ پایه به مبلغ ۲۲ هزار و ۸۵ تومان درحالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که تممی حجم عرضه شده به فروش رفت. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، اکثرا اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۳۰/۶ درصد کاهش نسبت به عرضه، به مقدار ۲ هزار و ۲۶۶ تن و با رشد ۰/۵ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۱ هزار و ۳۴۱ تومان معامله شد.

در این میان معاملات ورق گرم که توسط ۶ شرکت به میزان ۱۳ هزار ۹۰۰ تن و نرخ پایه ۲۹ هزار و ۳۸ تومان عرضه شده بود، در انتهای معاملات فقط ۵ هزار تن عرضه شده توسط فولاد اکسین خوزستان به مرحله معامله رسید و با تقاضای پایین به مقدار هزار و ۶۰۰ تن بدون رقابت براساس نرخ پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۴۷۵ تومان به فروش رفت. 

عرضه ۵۰ هزار تن گندله سنگ آهن ماد کوش نیز بدون رقابت خاصی با میزان تقاضای برابر با عرضه با قیمت ۵ هزار و ۱۲۷ تومان به ازای هر کیلو فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

عرضه‌های اعتباری، برنده امروز بازار بورس کالا

انتهای خبر/ف

کد خبر 9163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =