کد خبر 9192
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله تیرآهن ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه/میلگرد ساده صنعتی حذف شد

معامله تیرآهن ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه/میلگرد ساده صنعتی حذف شد

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با ریزش ۴۵/۷ درصد، حجمی به مقدار ۸۷۳ هزار و ۳۸۶ تن با میزان تقاضای ۹۰۷ هزار و ۴۳۱ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۳۰ دی ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۶۸۶ تن محصول شامل ۱۶۰ هزار و ۸۸۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۵۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و در مجموع ریزش ۴۵/۷ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۷۳ هزار و ۳۸۶ تن با میزان تقاضای ۹۰۷ هزار و ۴۳۱ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق سرد خودرو و گالوانیزه خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، در مجموع حذف ۵۵/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۱ هزار و ۸۸۶ تن با میزان تقاضای ۵۱ هزار و ۸۸۱ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۸ هزار و ۶۶۸ تن و قیمت پایه ۳۱ هزار و ۹۲۳ تومان نسبت به اطلاعیه ۱۸/۷ درصد کاهش در حجم و ۹/۳ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان برای تیرآهن ۲۰ و ۲۲ عرضه شده توسط توسعه تجارت نگین پارس ایرانیان و بیشترین قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۷ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۴ عرضه شده توسط ذوب آهن است. 

لازم به ذکر است امروز تمامی محصولات معامله شده در بخش تیرآهن به غیر از یک مورد، محصولات ذوب آهن اصفهان بود که به صورت اعتباری نیز عرضه شده بود.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۵۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۵۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۴۰/۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ پایه معاملاتی این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۱/۷ درصدی معادل ۲۰۰ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری هم که در مقدار عرضه نسبت به هفته‌های اخیر وجود داشت رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۲ هزار و ۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۱ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۸۸ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با ریزش ۴۶/۵ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ تن با میزان تقاضای ۷۳۳ هزار و ۵۰۰ تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

معامله تیرآهن ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه/میلگرد ساده صنعتی حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =