کد خبر 9330
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

کلیه مقاطع فولادی در فاز افزایشی/ میلگرد تا ۹۰۰ تومان گران شد

کلیه مقاطع فولادی در فاز افزایشی/ میلگرد تا ۹۰۰ تومان گران شد

افزایش نرخ دلار به عنوان مهمترین‌فاکتور مؤثر بر انواع بازارهای کالایی ایران، همراه با وقایع سیاسی، اخبار جنگ و تحرکات اخیر چین باعث شده بازار آهن و فولاد نیز به شدت تحت تاثیر این جهش در فاز افزایشی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ ارز همچنان با صعود در بازار آزاد همراه است؛ به طوریکه نرخ دلار در دو روز گذشته با شیب تندتری نسبت به روزهای قبل هم اکنون در کانال ۵۹ هزار تومان در حال معامله است. این جهش در عرض حدود ۲۰ روز حدود ۱۷ درصد معادل تقریبا ۹ هزار تومان جهش داشته است. 

به دنبال افزایش نرخ دلار به عنوان مهمترین‌فاکتور مؤثر بر انواع بازارهای کالایی ایران، همراه با وقایع سیاسی، اخبار جنگ و تحرکات اخیر چین باعث شده بازار آهن و فولاد نیز به شدت تحت تاثیر این جهش در فاز افزایش بی‌سابقه‌ای قرار گیرد.

از طرفی وجود محرک‌های معتبر دیگری از جمله کاهش عرضه مواد اولیه محصولات فولادی مانند آهن اسفنجی و رشد قیمتی این محصول در نتیجه تقاضای بالا برای آن، مزید بر علت شده تا شدت رشد قیمت‌ها بیشتر نیز شود. 

با بررسی خبرنگار آهن‌نیوز به نظر می‌رسد دامنه افزایش قیمت در معاملات امروز نسبت به روزها قبل با رشد بیشتری همراه است بین ترتیب که روزهای قبل اگر سقف افزایش قیمت میلگرد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان بود امروز بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ تومان نیز در برخی شرکت‌ها افزایش دیده شد. به عنوان نمونه میلگرد پردیس آذربایجان با اعمال ۹۰۰ تومان افزایش در نرخ‌های اعلامی انواع سایزهای میلگرد خود را بین ۲۵ هزار ۵۵۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد.

نرخ روز تیرآهن نیز امروز در کارخانه‌های فایکو و ظفربناب در برخی سایزها با افزایش قیمت ۳۰ الی ۱۰۰ هزارتومانی و از طرف کارخانه ذوب آهن با افزایش بین ۵۰ تا ۷۰۰ تومان همراه بود و با قیمت‌های بین ۲۷ هزار و ۷۰۰ تا ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو در حال معامله است. 

اما امروز نرخ نبشی و ناودانی نیز با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای همراه بود. خصوصا بعد از استقبال از عرضه‌های این محصولات در بازار فیزیکی بورس کالای امروز، که باعث شد نرخ معاملاتی آن‌ها حدود ۸ درصد بالاتر از نرخ پایه عرضه معامله شود. در نهایت نبشی به مبلغ ۲۳ هزار و ۷۷۷ تومان و ناودانی با نرخ ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. 

در بازار آزاد نیز نرخ نبشی ناودانی امروز دراکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود و برای انواع سایزهای نبشی بین ۲۷ هزار و ۶۰۰ تا ۲۸ هزار ۶۰۰ تومان و برای سایزهای مختلف ناودانی حدود ۲۹ هزار تومان اعلام نرخ شد. 

بازار ورق گالوانیزه نیز به همین شکل، به دنبال تقاضای بالا برای عرضه‌های این محصول در بورس کالای امروز، نرخ پایه این محصول به قیمت ۳۹ هزار و ۴۹۶ تومان پس از استقبال بالا با حدود ۱۷ درصد بالاتر به مبلغ ۴۶ هزار و ۱۷۴ تومان معامله شد. 

در بازار آزاد نیز ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی همراه بود و ورق گالوانیزه بازار آزاد بین ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان خرید و فروش شد. 

برای سایر مقاطع فولادی نیز انواع ورق سیاه با ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان، پروفیل با ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومان، انواع لوله با ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومان همراه بود.

انتهای خبر/ ف                         
                 
📞   ۰۲۱-۵۴۱۰۳         
🚀  @ahanprice  
🏳️‍🌈  ahanprice.com       

   ✅  آهن پرایس؛ خرید مطمئن آهن آلات
 

کد خبر 9330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =