کد خبر 9437
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت آهن‌آلات همراه با نرخ دلار، پایین کشید

قیمت آهن‌آلات همراه با نرخ دلار، پایین کشید

با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که در روزهای آینده در بازار آهن و فولاد نیز روند کاهشی قیمت‌ها که از امروز استارت خورده ادامه خواهد داشت. 

امروز در سومین روز هفته مصادف با ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، نرخ دلار پس از یک جهش تا کانال ۶۰ هزار تومانی طی هفته گدشته، با مداخله بانک مرکزی و ارزپاشی سیاست‌گذار سیر نزولی طی کرد و قیمت دلار تا امروز به میانه ی کانال ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است. 
با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، فعالان بازار پیش بینی میکنند که در روزهای آینده در بازار آهن و فولاد نیز روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت. 
اما با این وجود در کف بازار آزاد علی رغم رونق نسبی موجود در بورس کالا، نبود تقاضای مصرفی معنی دار از سمت خریداران واقعی، بی تحرکی پول موجود در بازار از سوی دیگر و همچنین پیشنهاد ۳۰ درصدی نرخ سود سپرده بعنوان عامل سوم، همگی دست به دست هم داده تا بازار آهن شاهد رکود عجیب و غریب در ماه‌های پایانی باشد.

این در حالی است که سال‌های گذشته همه توزیع کننده‌ها در همین تاریخ، مشغول خرید و پُرکردن انبارهایشان برای سال آتی بودند، که امسال هنوز خبری نیست.
اما وضعیت معاملات امروز در کف بازار آهن اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت و کاهش در نرخهای اعلامی خود همراه بودند، طوری که میلگرد با کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود. اما برخی  دیگر از کارخانه‌ها نیز محصولات خود را با ثبات قیمت اعلام کردند. به عنوان نمونه میلگرد ذوب آهن اردبیل با اعمال ۵۰۰ تومان کاهش، نرخ های خود را بین ۲۴ هزار و ۶۰۰ تا ۲۵ هزار تومان برای انواع سایزها اعلام کرد.
                   
نرخ روز تیرآهن نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه‌های فایکو و ذوب آهن اصفهان محصولات خود را با کاهش قیمت ۱۰ الی ۶۰ هزارتومانی اعلام کردند. و برای سایز ۱۲ نرخ تیرآهن ذوب آهن در بخش شاخه ای ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

انواع ورق سیاه (st۳۷ و st۵۲ ) امروز در کارخانه‌های گیلان و اکسین با ثبات قیمت همراه بود. اما کارخانه‌های فولادمبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها  کاهش قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند و با قیمت بین ۳۳ هزار ۸۰۰ تومان تا ۴۲ هزار تومان معامله شد. 

امروز همچنین عرضه و معامله ورق گرم B توسط مجتمع فولاد مبارکه به حجم ۳۰۰ هزار و ۸۰ تن به صورت تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری برای تاریخ تحویل ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام شد. این میزان عرضه با تقاضای بالایی به مقدار ۳۱۳ هزار و ۸۳۰ تن مواجه شد و رقابت درگرفته برای آن باعث رشد ۳۴/۷ درصدی نرخ معاملاتی نسبت به نرخ پایه شده و ۸ هزار تومان بالاتر از آن به قیمت ۳۱ هزار و ۳۷۴ تومان معامله شد.

قوطی و پروفیل مبارکه نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۵۰۰ تومانی همراه بود و در کانال قیمتی ۴۰ هزار تومان به فروش رفت. 

نبشی و ناودانی امروز دربرخی  کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومانی در کانال ۲۸ هزار تومان معامله شدند. امروز همچنین عرضه این دو محصول در بازار بورس کالا نیز انجام شد و با استقبال نه چندان بالایی نبشی با نرخ ۲۳ هزار و ۲۴۵ تومان  و ناودانی با قیمت ۲۳ هزار و ۵۶۰ تومان به ازای هر کیلو و بدون ارزش افزوده به فروش رفت. 

کد خبر 9437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =